خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه ترکیه:

توسعه شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین، نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۱۵۴

وزارت خارجه ترکیه تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین غیرقانونی در قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم اسرائیل برای توسعه شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین اعلام کرد که این رویکرد تهاجمی تل‌آویو که حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد را به شدت رد می‌کنیم.

بر اساس بیانیه فوق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات در سرزمین‌های اشغالی بار دیگر از احداث واحدهای مسکونی جدید و توسعه شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین در سرزمین‌های فلسطین اشغالی خبر داده که این تصمیم، حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این‌که اسرائیل در برداشتن گام‌های غیرقانونی مورد بحث از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» که چندی پیش از سوی آمریکا رونمایی شد جسارت می‌گیرد، آشکار است. خاک فلسطین متعلق به مردم فلسطین است. تفکر اشغالگرایانه هرگز نخواهد توانست این حقیقت را تغییر دهد. 

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا از احداث پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی جدید در دو شهرک یهودی‌نشین غیرقانونی در قدس شرقی خبر داد که این اظهارات در آستانه انتخابات زودهنگام اسرائیل در تاریخ دوم مارس آینده قابل تامل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز