خبرگزاری کار ایران

«ترانه‌های قدیمی» با سرود ای ایران در شادی خانه سینما سهیم شد؛

رحمانیان برای تکمیل فیلم خود به کانادا می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۹۲

عضو خانه سینما نیستم اما این تشکل را بسیار دوست دارم و اعتقاد دارم یکی از حرفه‌ای‌ترین، استوارترین و مهمترین تشکل‌های صنفی هنری کشور محسوب می‌شود.

ایلنا: عوامل نمایش «ترانه‌های قدیمی» شب گذشته(۲۲ شهریور) با خواندن " سرود ای ایران " پس از پایان اجرا همراهی و شادی خود را از بازگشایی مجدد خانه سینما ابراز کردند و به اهالی سینما تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانیان پس از پایان اجرا ضمن اشاره به مشکلات جزئی پیش آمده برای گروه طی روزهای اخیر گفت: خوشبختانه با درایت آقای ایوبی و مدیریت مجموعه مسئله برطرف شد و من امیدورام با توجه به شرایط جدیدی که در کشور به وجود آمده دیگر هیچگاه واژه‌هایی همچون توقیف و جلوگیری از اجرای آثار مطرح نشود.

وی ادامه داد: امشب که ما در این محل حضور داریم اتفاق دیگری در میان اهالی سینما جریان دارد و اهالی خانه سینما پس از مدت‌ها کشمکش سرانجام با درایت آقای ایوبی مدیر سازمان سینمایی موفق شدند درب خانه خود را باز کنند و به همین مناسبت ضیافتی ترتیب داده‌اند که ما نیز شادی خود را از اینجا اعلام می‌کنیم.

پس از صحبت‌های رحمانیان نشان خانه سینما بر روی دیوار سالن شمس نقش بست و سرود ای ایران توسط گروه اجرایی نمایش «ترانه‌های قدیمی» با همراهی تماشاگران به افتخار بازگشایی مجدد خانه سینما خوانده شد.

رحمانیان ضمن گفتگو با خبرنگار ایلنا در همین ارتباط گفت: عضو خانه سینما نیستم اما این تشکل را بسیار دوست دارم و اعتقاد دارم یکی از حرفه‌ای‌ترین، استوارترین و مهمترین تشکل‌های صنفی هنری کشور محسوب می‌شود. خیلی خوشحال هستم که خانه سینما بازگشایی شد و باز خیلی بیشتر خوشحالم که این اتفاق به دست حجت الله ایوبی افتاد.

وی ادامه داد: ایوبی نشان داده هرجا قدم می‌گذارد منشاء خیر می‌شود که نمونه آن برگزاری جلسات نمایش‌نامه خوانی در موسسه اکو بود که من وقتی خارج از کشور بودم ماجرا را پی‌گیری می‌کردم و شاهد بودیم چه استقبال خوبی از سوی هنرمندان و مخاطبان صورت گرفت. اتفاقی که موجب شد مسئله نمایش‌نامه خوانی بار دیگر در کشور جدی شود و نام‌هایی همچون محمود استاد محمد، محمد چرمشیر و حمید امجد در این رویداد حضور پیدا کردند.

کارگردان نمایش «شب سال نو» همچنین به خانه تئاتر اشاره کرد و اظهار داشت: خانه تئاتر همواره کم مسئله‌تر از خانه سینما بوده و باید ابراز امیدواری کنیم هیئت مدیره خانه تئاتر و آقای علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد بتوانند وارد ارتباطی سازنده شوند و چه بسا با آقای ایوبی هم در این مسیر تعامل داشته باشند تا مشکلات صنفی مثل قراردادهای تیپ، امنیت شغلی هنرمندان، مسئله نظارت و ارزشیابی و موارد دیگر آرام آرام از سر راه هنرمندان برداشته شود که من چشم‌انداز خوبی می‌بینم.

رحمانیان در پایان همچنین از تصمیم خود برای سفر مجدد به خارج از کشور خبر داد و در خصوص دلایل آن گفت: فیلم نیمه‌کاره‌ای دارم که مسائل فنی آن باقی مانده و پس از اتمام کار بار دیگر به ایران باز خواهم گشت.

اجرای نمایش ترانه‌های قدیمی قرار بود روز گذشته(۲۲شهریورماه) به پایان برسد اما بنا به تصمیم گروه یک هفته دیگر تمدید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز