خبرگزاری کار ایران

بازهم تغییری تازه در تئاترشهر؛

جای خالی صورتک‌های متروی ولیعصر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۷۰

معاون فرهنگی شرکت بهره‌برداری متروی تهران: در جریان این مساله نیستم. بگذارید بدانم موضوع چیست / عضو شورای شهر تهران: بهتر است از سایر اعضای شورای شهر این مساله پیگیری شود.

ایلنا: صورت‌های سرامیک نصب شده در راهروی متروی چهارراه ولیعصر از روی دیوار برچیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دو روز گذشته مسافران مترو در ایستگاه ولیعصر جای خالی صورتک‌هایی را تماشاگر هستند که مشخص نیست چرا و به چه دلیل از روی دیوار کنده شده‌اند؟

مسئولان شهری تهران نسبت به کنده شده این صورتک‌ها ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. این درحالی‌ست که یکی از نقاط فرهنگی شهر تهران به دلیل بی‌توجهی مسئولان امر مدت‌هاست که به مکان غیرفرهنگی مبدل شده است.

حسینی(معاون فرهنگی شرکت بهره‌برداری متروی تهران) درباره کنده شدن صورتک‌ها از ایستگاه چهار راه ولیعصر(عج)، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در جریان این مساله نیستم. بگذارید بدانم موضوع چیست.

علیرضا دبیر(عضو شورای شهر تهران) نیز در این‌باره اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از شما می‌شنونم. بهتر است از سایر اعضای شورای شهر این مساله پیگیری شود.

برخی کارکنان مترو نیز ابراز کرده‌اند: این صورتک‌ها برای ایجاد راهرو دیگری در ایستگاه مترو کنده‌ شده‌اند.

مهدی حیدری؛ هنرمند و خالق این اثر نیز به خبرنگار ایلنا گفت: هفته پیش در تماسی تلفنی از بخش پیمانکاری و بهره‌برداری مترو به من خبر دادند که این تابلو باید برچیده شود. به آنها گفتم این تابلو ۴۰۰۰ قطعه و ۶۰ کاراکتر دارد که سال‌ها پیش اجرا شده و جمع کردن آن به سادگی محال است. آنها در پاسخ مرا تهدید کردند که اگر ظرف ۴۸ ساعت تابلو برچیده نشود، آن را تخریب خواهیم کرد. به من گفته شد می‌خواهیم یک سری تغییرات در ورودی بدهیم. به آنها تاکید کردم این تابلو یک کار بچه‌گانه و دانشجویی نیست و برای جداسازی آن ابتدا باید قطعات پشتی دیوار را جدا کرد بعد با مهارت هر قسمت بریده شده و جداسازی شود اما پاسخ دادند ما نه وقت داریم و نه بودجه. درواقع می‌خواستند یک‌جوری مسئولیت را از دوش خود بردارند. به آنها گفتم کار شما از نظر شرعی حرام است و شما قصد تخریب بیت‌المال را دارید اما پاسخ آنها این بود که باید این تابلو برداشته شود.

حیدری در پاسخ به این پرسش که چه کسی و از سوی چه فردی با او تماس گرفته شده، گفت: مدیر پروژه فردی به نام عظیم عراقی است. از نگاه آنها چون شهرداری به این نتیجه رسیده که ورودی مترو مناسب نیست و در آنجا ازدحام جمعیت وجود دارد، پس باید ورودی تغییر کند. حتی به آنها گفتم برای این تغییر باید دو آسانسور هم‌جوار را هم تخریب کرد.

این هنرمند درباره هزینه‌ی اجرایی کردن این اثر در سال ۸۸ گفت: برای اجرای این تابلو در سال ۸۸،۲۰ میلیون تومان هزینه شده که اگر همین امروز قصد داشته باشیم آن را بسازیم ناچاریم بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه کنیم.

وی درباره علت این تغییر و تحولات در سیاست‌های متروی تهران گفت: از زمانی که آقای هاشمی از مترو رفت، گروه جدیدی سرکار آمدند. آنها معتقد بودند هرکس قبلاً کار کرده؛ دشمن است و آثارش باید برچیده شود. از ابتدا هم خصومتی نسبت به دوره قبل وجود داشت. برای همین روندی برای از میان برداشتن آثار دوره‌ی قبل آغاز شد.

حیدری با تاکید بر این نکته که در آن سال‌ها انگ‌هایی مانند فراماسونر و شیطان پرست هم به ما زده شد و درنهایت از ۳۴ اثر هنری انجام شده درنهایت با ۶ یا ۷ اثر هنری مربوط به مفهوم تئاتر موافقت شد، از سفر آتی خود به ایتالیا خبر داد و گفت: روز ۲۶ سپتامبر در ایتالیا خواهم بود و در نمایشگاه هنر و معماری همین تابلوی صورتک‌ها را به عنوان پروژه معرفی خواهم کرد.

تابلوی ماسک و صورتک‌ها در ایستگاه تئاترشهر؛ یکی از بزرگترین تابلوهای سرامیکی نقش برجسته با ابهاد ۲.۲در ۱۶ متر در قوس ورودی ایستگاه تاتر شهر متروی تهران است که توسط مهدی حیدری اجرا و نصب شده است. این مجموعه از ماسک‌ها و صورتک‌ها از ۶۰ کاراکتر و در ترکیب رنگ‌های متنوع و در کادربندی‌های متفاوت تشکیل شده و این انتخاب بیشتر به سبب محل این ایستگاه در زیر محوطه تئاترشهر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز