خبرگزاری کار ایران

ایرج راد درباره قطع بیمه هنرمندان هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۷

درحال حاضر کمی صبر می‌کنیم تا ببینیم آیا عزمی برای حل مشکل وجود دارد یا نه، اگر مسئله برطرف نشد اقدام خانه تئاتر را بررسی می‌کنیم.

ایلنا: در پی تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای قطع بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، ایرج راد(مدیرعامل خانه تئاتر) در خصوص این تصمیم اعتراض کرد و نسبت به تعلیق ارائه خدمات درمانی به هنرمندان بیمار و از کار افتاده هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل خانه تئاتر با تاکید بر اینکه بحثبیمه برای تمام هنرمندان و افرادی که نسبت به دریافت دفترچه اقدام کرده‌اند، بحثحیاتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: به فرض اینکه آنچه توسط سازمان تامین به عنوان دلیل برای قطع بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران بیان شده صحت داشته باشد، این سازمان می‌توانست کار خود را تا هنگام واریز بدهی دولت به صندوق ادامه دهد و افرادی را که در حال پی‌گیری مسائل درمانی خود هستند با مخاطره مواجه نکند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قطع شدن روند منظم بیمه‌ و فاصله افتادن میان ماه‌ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد که لازم بود سازمان مربوطه کمی با صبر و حوصله در این زمینه عمل کند.

راد با تاکید بر اینکه درحال حاضر عده زیادی از بیمه‌شدگان مضطرب هستند و نگرانی‌های خود در این خصوص را به هیئت مدیره خانه تئاتر انتقال داده‌اند، بیان کرد: مسائلی همچون بازنشستگی و دوران از کارافتادگی، درمان هنرمندان و نویسندگان مطرح است، طبق آنچه از طریق رسانه‌ها پی‌گیری کردم صندوق حمایت هم اعلام کرده بود سازمان تامین اجتماعی نباید خدمات خود را قطع می‌کرد و می‌توانست ادامه دهد.

این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه در گذشته نیز مسائلی از این دست اتفاق افتاده، اظهار داشت: همواره با مسائلی از این دست مواجه بوده‌ایم که پس از چندی با تدبیر مسئولان مشکل حل شده است و ما به حل این مسئله امیدوار هستیم اما به هرحال قطع شدن بیمه صدمات جبران ناپذیری به افراد می‌زند.

مدیرعامل خانه تئاتر در ارتباط با اینکه آیا این نهاد تصمیم به موضع‌گیری در برابر این جریان دارد یا خیر گفت: درحال حاضر کمی صبر می‌کنیم تا ببینیم آیا عزمی برای حل مشکل وجود دارد یا نه، اگر مسئله برطرف نشد اقدام خانه تئاتر را بررسی می‌کنیم که قطعا اعلام خواهد شد، چون بیمه اعضا برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی در پایان بیان کرد: نسبت به اتفاقی که افتاده معترض هستیم و از مسئولان تقاضا می‌کنیم مشکل به وجود آمده میان وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی به شکلی حل و فصل شود تا بار دیگر شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز