خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

سالن‌های دستگاه‌های دولتی در اختیار گروه‌های تئاتری قرارگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۰۲

فاطمه رهبر با اشاره به اینکه امکانات دستگاه‌های دولتی نظیر آمفی‌تئاتر‌ها و سالن‌ها با پول بیت‌المال ساخته شده، خواستار اجازه به گروه‌های تئاتری برای استفاده از آن‌ها شد.

ایلنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی؛ خواستار اجازه به گروه‌های تئاتری برای استفاده از سالن‌های دستگاه‌های دولتی شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، فاطمه رهبر، با اشاره به اینکه مجلس همواره به رونق اقتصاد تئا‌تر توجه ویژه داشته است، ‌گفت: رونق اقتصاد تئا‌تر یکی از مسایل مهم مطرح‌شده در سالهای گذشته است و با توجه به اینکه کل کشور در سال ۹۲ با مشکل بودجه رو به رو است، این موضوع اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.
این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: کمبود و نقصان در روند کار موجب می‌شود این موضوع در شهرستان‌ها بیشتر از پایتخت، ظهور و بروز پیدا کند و بنابراین، پیشنهاد خوبی است که امکانات ارگانهای دولتی و نهاد‌ها در اختیار گروه‌ها و بخش خصوصی و غیردولتی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تمام امکانات دستگاه‌های دولتی همچون سالنهای نمایش آمفی‌تئاتر‌ها با بودجه بیت‌المال تهیه شده، ‌تصریح کرد: بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی امکاناتی دارند که می‌توانند در اختیار بخش خصوصی و تئا‌تر قرار دهند.
رهبر به تصویبِ بندی در مجلس هفتم اشاره کرد که به موجب آن امکانات دولتی اعم از باشگاه‌ها و سالنهای آمفی‌تئا‌تر در غیر ساعات اداری با پیش‌بینی‌هایی که در آیین‌نامه‌های لازم، صورت می‌‌گیرد، در اختیار دست اندرکاران تئا‌تر قرار گیرد تا بخشی از هزینه‌ها را تقلیل دهد.
نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، ‌ بر ضرورت تأمین و خودکفایی تئا‌تر از وابستگی به بوجه دولتی تأکید کرد و افزود: اقتصاد تئا‌تر باید از طریق ارتباط آن با مردم تأمین شود.
فاطمه رهبر در پایان اظهار داشت: بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید بین نهادهای متولی و عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر کشور از جمله تئا‌تر قرارگیرد، با شرایط کنونی کشور و امیدهایی که ایجادشده، ‌ پیش‌بینی‌های خوبی برای سال ۹۳ صورت می‌گیرد و امیدواریم در بخش فرهنگ وهنر کشور مخصوصاً عرصه تئا‌تر و سینما شاهد اتفاقات مبارکی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز