خبرگزاری کار ایران

محمدباقر بنایی؛ نماینده مجلس:

سهم تئا‌تر شهرستان در بودجه فرهنگی دستگاه‌ها مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۰۲

یک نماینده مجلس از ارگان‌ها، ‌ نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی خواست با در اختیار گذاشتن سالن و تجهیزات و نیز تأمین بودجه گروه‌های نمایش شهرستان به ارتقای تئا‌تر شهرستان‌ها کمک کنند.

ایلنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی از ارگان‌ها، ‌ نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی خواست با در اختیار گذاشتن سالن و تجهیزات و نیز تأمین بودجه گروه‌های نمایش شهرستان، به ارتقای تئا‌تر شهرستان‌ها کمک کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، ‌محمدباقر بنایی؛ با اشاره به مظلومیت تئا‌تر شهرستان، یادآور شد: هنر نمایش در ایران سابقه طولانی دارد، به علاوه اینکه این هنر، ‌ مقدمه و خاستگاه هنر سینما و تلویزیون است؛ بنابراین اگر گروه‌های نمایشی شهرستانی به خوبی حمایت معنوی ومادی شوند، ‌ می‌توان موفقیت‌های بیشتری در این زمینه کسب کرد.
این نماینده مجلس، جشنواره‌های تئا‌تر استانی و منطقه‌ای کشور را مقدمه‌ای برای جشنواره تئا‌تر فجر دانست و گفت: با توجه به نبود سالنهای تئاتری مناسب در شهرستان‌ها، هیچ شکی باقی نمی‌ماند که همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌ها(نه تنها وزارت ارشاد) باید از کارهای فرهنگی به خصوص تئا‌تر حمایت کنند.
وی این کمک‌ها را شامل دراختیار گذاشتن سالن و تجهیزات و نیز تأمین بودجه دانست وافزود: برخی نهاد‌ها مانند شهرداری حمایت‌هایی انجام می‌دهند ولی کافی و به موقع نیست تا گروه‌های شهرستان بتوانند به طور مستمر اجرای تئا‌تر داشته باشند و چراغ آن را روشن نگه دارند.
بنایی از دستگاه‌های مختلف خواست تا بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای زنده‌ نگه‌داشتن تئا‌تر شهرستان اختصاص دهند و تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها بودجه فرهنگی خود را به ورزش اختصاص می‌دهند ولی با یک برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام، می‌توان تدبیری اندیشید تا هنرهای نمایشی نیز از این بودجه سهمی داشته باشند.
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید جایگاه تئا‌تر در کشور مشخص شود و هنگامی در این عرصه توفیق خواهیم داشت که نقش نمایش در فرهنگ‌سازی درک شود و مسئولان نیز ضمن این آگاهی و شناخت، به ارتقای آن کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز