خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون نمایش‌نامه نویسان در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

ابهام در برگزاری هفتمین دوره انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۱۸

جوایز نفرات برگزیده ششمین دوره، دستمزد گروه داوران و بخشی از عوامل اجرایی تا امروز پرداخت نشده که با توجه به مشخص نبودن میزان بودجه سال جدید، احتمال دارد امکان برگزاری هفتمین دوره در تاریخ تعیین شده را نداشته باشیم.

ایلنا: بهزاد صدیقی سخنگوی کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئا‌تر، ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با دلایل پرداخت نشدن جوایز برگزیدگان ششمین دوره انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی، از احتمال به تعویق افتادن برگزاری هفتمین دوره به دلیل مشخص نبودن بودجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدیقی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری ششمین دوره انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی طبق روال هرساله صورت گرفت، اظهار داشت: بر همین اساس برآورد بودجه احتمالی برای اجرای مراسم توسط کانون نمایش‌نامه نویسان به هیئت مدیره خانه تئا‌تر ارائه شد و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پیرو تفاهم‌نامه مشترک میان خانه تئا‌تر، معاونت هنری و مرکزهنرهای نمایشی در نخستین دوره قرار شد این رویداد با بودجه مشخص سالانه که زیاد قابل توجه نیست برگزار شود.

این منتقد با بیان اینکه هنگام برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره ششم فکر نمی‌کردیم بودجه تامین نشود، گفت: مانند سابق کار‌ها را پیش بردیم و شک و شبهه‌ای هم برای برگزاری به خود راه ندادیم که در نتیجه مراسم طبق روال هر سال برگزار شد، اما برخلاف انتظار بودجه مورد نظر دیر و کمتر از آنچه توافق شده بود به دست دبیرخانه رسید.

وی همچنین به پرداخت‌های صورت گرفته که مورد انتقاد تعدادی از نفرات برگزیده بود؛ اشاره کرد و افزود: به دنبال همین تاخیر‌ها با پی‌گیری مداوم و نامه‌نگاری‌، سرانجام موفق شدیم حدود دو سوم از بودجه برگزاری مراسم انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی را دریافت کنیم که بخشی از آن باید به روز و سریع برای برگزاری مراسم پرداخت می‌شد.

سخنگوی کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئا‌تر در ارتباط با اینکه چرا جوایز نفرات برگزیده از همین بخش پرداخت نشد، عنوان کرد: مبالغ دریافتی زیاد نبود و از طرفی آنچه باید به سرعت پرداخت می‌کردیم هم خیلی قابل توجه نبود، به همین علت تصمیم گرفتیم این بخش ابتدا پرداخت شود. اما پرداخت به گروه داوران، مسئولان اجرایی و نفرات برگزیده باقی‌ ماند که متاسفانه تا امروز ادامه پیدا کرده و مشکلات ناشی از کاهش بودجه کل کشور که گریبان معاونت هنری وزارت ارشاد و به طبع آن خانه تئا‌تر را گرفت، موجب شد این بخش‌ها همچنان مغفول بماند.

صدیقی همچنین به نامه ‌نگاری‌های صورت گرفته میان کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئا‌تر و مرکزهنرهای نمایشی برای دریافت حمایت اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر مراسم انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی، تا چندی دیگر دومین گردهمایی کانون نمایش‌نامه نویسان ایران و کانون نویسندگان ارمنستان را پیش‌رو داریم که طی پی‌گیری‌های صورت گرفته آقای شفیعی معاون اداری مالی مرکز پسشنهاد دادند نامه‌های جداگانه‌ای برای تامین بودجه و حمایت نوشته شود که این کار انجام شد و منتظر نتیجه هستیم.

وی به تاکید قادر آشنا، مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی برای برگزاری این رویداد‌ها اشاره کرد و افزود: ایشان همواره حمایت خود را اعلام کرده و قول شفاهی داده که به محض دریافت بودجه از کانون نمایش‌نامه نویسان و خانه تئا‌تر برای برگزاری این مراسم حمایت خواهد کرد.

این نمایش‌نامه نویس در انتها به مشکلات ناشی از عدم مشخص شدن بودجه برای اجرای دور جدید مراسم انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دوره هفتم انجام شده که اخبار آن توسط ستاد خبری به اطلاع عموم خواهد رسید. اما با توجه به اینکه مسائل بودجه کل کشور همچنان حل نشده و ابلاغی به وزارتخانه‌ها صورت نگرفته چاره‌ای نداریم تا منتظر مشخص شدن میزان منابع دریافتی بمانیم، اما احتمال دارد همین امر موجب به تعویق افتادن تاریخ برگزاری هفتمین دوره انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز