خبرگزاری کار ایران

گزارشی از سومین روز برگزاری جشنواره کودک و نوجوان همدان؛

کودکان علاقه‌مند به ادامه اجرای نمایش‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۷

همزمان با برگزاری جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان، نمایشگاهی با هزار عنوان کتاب ویژه این گروه سنی در مجتمع شهید آوینی برپا شد.

ایلنا: حضور فعال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در جشنواره بیستم بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان از طریق ۵ شبکه تلویزیونی و ۵ شبکه رادیویی پوشش داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، برنامه‌های مختلف خبری و تولیدی صدا و سیمای استانی، سراسری و بین‌المللی رویدادهای مختلف جشنواره را از همدان انعکاس می‌دهند.

برنامه سپید پررنگ از شبکه دو سیما پلاتو خود را در تالار شهید آوینی برپا کرده و در روزهای ۲۷ و ۲۸ مهر ماه و به صورت زنده، ویژه برنامه خود را به جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان اختصاص داده است.

از جمله شبکه‌های تلویزیونی که ویژه برنامه‌های خاص این جشنواره را برای عموم مخاطبان پخش می‌کنند می‌توان به برنامه بچه‌های ایران از شبکه جام جم، برنامه کودک شبکه همدان، مجله خبری شبکه یک و شبکه چهار سیما اشاره کرد.

شبکه‌های مختلف رادیویی نیز در این روز‌ها با ویژه برنامه‌های مختلف و به صورت ۲۴ ساعته این اتفاق بزرگ بین‌المللی را در صدر برنامه‌های خود دارند.

شبکه‌های رادیویی ایران، گفت‌و‌گو، فرهنگ، نمایش و صدای آشنا کانال آمریکا و اروپا ضمن گزارش‌های روزانه از این جشنواره، گفت‌و‌گوهای تخصصی و کار‌شناسی متنوعی را با مهمانان و دست اندرکاران و هنرمندان جشنواره روی آنتن دارند.

دیدار معاون سیاسی امنیتی استاندار با مهمانان جشنواره شب گذشته علیرضا قاسمی فرزاد معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با حضور در هتل باباطاهر با تعدادی از مهمانان خارجی جشنواره دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این روز رییس خانه تئا‌تر کودک و نوجوان آلمان، گردن واین و اعضا گروه تئا‌تر پرتغال با قاسمی فرزاد به صورت جداگانه دیدار کرده و درباره جشنواره، تئا‌تر کودک و نوجوان و ارتباط بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان به گفت‌و‌گو نشستند.

این دیدار در جمع دوستانه و بدون تشریفات در لابی هتل باباطاهر همدان انجام شد. حضور مردمی و نظم در سالن‌های همدان اجراهای روز شنبه در نوبت آخر با استقبال گسترده‌ای از سوی تماشاگران روبرو شد تعداد زیادی از تماشاگران در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی به صورت ایستاده نمایش را دیدند. نمایش ایتالیا نیز که در پلاتو این مجتمع روی صحنه رفت در هر سه اجرا میزبان جمع کثیری از تماشاگران بود. تالار‌های مهدیه و فجر نیز در این روز شاهد حضور جمع زیادی از تماشاگران بودند.

اما نکته قابل توجه در هر تالار احترام تماشاگران به مسئولان تالار‌ها بود. با اینکه تعداد زیادی از مخاطبان جشنواره به دلیل تکمیل ظرفیت پشت در ماندند تالار را برای دیدن برنامه‌های متنوع محیطی و خیابانی ترک می‌کردند. تعداد بیشماری از خانواده‌های همدانی نیز در فضای باز شاهد اجراهای خیابانی و برنامه‌های شاد و موزیکال بودند. اتمام هر اجرای نمایشی با
ابراز ناراحتی کودکان حاضر در جمع همراه بود.

هزار عنوان کتاب ویژ کودکان

همزمان با برگزاری جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان، نمایشگاهی با هزار عنوان کتاب ویژه این گروه سنی در مجتمع شهید آوینی برپا شد.
در طول برگزاری جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان، نمایشگاهی با هزار عنوان کتاب در مجتمع شهید آوینی همدان برپا شده که در آن کتابهای ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برای فروش عرضه شده است. بیشتر این کتاب‌ها متعلق به گروه سنی کودک است و اغلب این آثار توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات «مدرسه» و «بنفشه» منتشر و عرضه شده است.
در کنار این نمایشگاه، غرفه دیگری هم برای فروش محصولات فرهنگی و سی دی های آموزشی وجود دارد که مورد توجه بسیاری از نوجوانان قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز