خبرگزاری کار ایران

در جریان برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد؛

هفته هنری ایران در فرانکفورت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۱۵

هفته هنری ایران در فرانکفورت برای دوستی هرچه بیشتر شهرهای همدان و فرانکفورت در راستای تقویت بستر فرهنگی این دو شهر برگزار می‌شود.

ایلنا: رئیس خانه تئا‌تر کودک و نوجوان شهر فرانکفورت آلمان از برگزاری هفته هنری ایران در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، گوردن واین رئیس خانه تئا‌تر کودک و نوجوان شهر فرانکفورت با اعلام این خبر گفت: در صدد برگزاری هفته فرهنگی هنری ایران و فرانکفورت هستیم و تبادل نظر برای برگزاری این همکاری انجام شده است و تا اجرای آن ممکن است کمی به زمان نیاز داشته باشیم. این برنامه برای دوستی هرچه بیشتر شهر همدان و فرانکفورت در راستای تقویت بستر فرهنگی این دو شهر برگزار می‌شود.

واین با اشاره به زمینه‌های مشترک فرهنگی بین همدان و فرانکفورت گفت: باباطاهر در همدان و گوته در آلمان تلاقی شعر و ادبیات شاعرانه‌ای در ذهن ایجاد می‌کند و در کنار این زمینه‌ها ابوعلی سینا، چهره شناخته شده در عرصه علوم فلسفه در جهان قرار گرفته است و این مشاهیر تعامل بین همدان و فرانکفورت را قوت می‌بخشد.

رئیس خانه تئا‌تر کودک و نوجوان فرانکفورت آلمان روز گذشته از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان، همدان بازدید کرد.

وی در بخشی از این دیدار با ابراز خرسندی از میزبانی همدان گفت: از روند برگزاری جشنواره در شهر تاریخی همدان کاملاً راضی هستم.

وی در این بازدید از روند اطلاع رسانی اخبار و رسانه‌های آلمان گفته و افزود: در آلمان ۲۸۰ شبکه تلویزیونی فعال است اما بنده دیدن تئا‌تر را به تلویویزن ترجیح می‌دهم.

اجرای کارگاهی «یک متن و هشت نگاه» در بخش کارگاه‌های جشنواره کارگاه آموزشی دکتر قطب‌الدین صادقی ۲۹ مهر به پایان می‌رسد و هنرجویان کارگردانی تئا‌تر کودک در این روز نتیجه کار خود را در هشت اجرای کارگاهی برای هنرمندان و مهمانان جشنواره به نمایش در می‌آورند.

ر این کارگاه ۸ گروه متفاوت بر اساس متنی از سام شپارد آموخته‌های خود را به صورت نمایش‌های کوتاه آماده و به اجرا در می‌آورند.

اجرای این برنامه که با عنوان «یک متن و هشت نگاه» برگزار می‌شود در ساعت ۱۲ تا ۱۴ روز دوشنبه ۲۹ مهر خواهد بود.

کاتالوک جشنواره منتشر شد

کاتالوگ بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان صبح یک شنبه ۲۸ مهر منتشر شد. در این کتاب ۱۳۲ صفحه‌ای مشخصات تمامی بخش‌های جشنواره به همراه معرفی نمایش‌ها و کارگردانان آن درج شده است. کتاب جشنواره به سردبیری سید صادق موسوی و در قطع خشتی، تمام رنگی چاپ شده است.

علیرضا سعیدی به عنوان مدیر اجرایی و دبیر تحریریه، مسعود نوروزی به عنوان مدیر هنری و مولود صادقی‌فر به عنوان مترجم و سرپرست گروه مترجمان با این کتاب همکاری داشته‌اند.

اسد آباد و رزن میزبان جشنواره تئا‌تر کودک شدند

در حاشیه بیستمین جشنواره بین المللی‌تئا‌تر کودک و نوجوان همدان، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی تئا‌تر را مه‌مان کودکان شهر‌های اسدآباد و رزن کرد.

در شهر اسد آباد نمایش «بابا که ترس نداره» به کارگردانی احمد قاسملو با حضور ۴۰۰ تن از کودکان و نوجوانان اجرا شد این گروه نمایشی در پایان اجرای خود مسابقه‌ای را برای مخاطبان خود به اجرا در آوردند. حنیف مظفری نیز با اجرای نمایش خیابانی «دردسرهای اوستا» در پارک رضوان اسدآباد میهمان کودکان این شهر شد. برپایی جشن بادباک‌ها از دیگر برنامه‌های شادی بود که در این شهرستان برگزار شد و حدود ۲۵۰ نفر در این مراسم حضور داشتند. کو دکان و نوجوانان رزنی نیز شاهد برنامه‌های متنوعی همچون اجرای نمایش صحنه‌ای " ماهی‌های مملی "، جشن بادبادک‌ها و جنگ شادی و… بودند که با استقابل خانواده‌ها روبرو شد.

اجرای نمایش «ماهی‌های مملی» در سالن اندیشه مملو از کودکان و نوجوانانی بود که حتی ایستاده نمایش را تماشا می‌کردند.

بسیاری از خانواده‌ها به همراه فرزندان از بخش‌ها و روستاهای اطراف خود را به سالن اندیشه رسانده بودند تا شاهد اجرای برنامه‌های جنبی بیستمین دوره جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان باشند.

بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی در همدان در حال برگزاری است و برگزیدگان خود را طی مراسم اختتاحیه روز ۳۰ مهر معرفی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز