خبرگزاری کار ایران

واکنش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران به گلایه علی هاشمی؛

یکی از سالن‌های موفق تئا‌تر طی سه سال گذشته هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۲

با اندکی تامل در خصوص نمایش‌های به صحنه رفته طی سه سال گذشته در سالن‌های مجموعه و حتی فضای باز فرهنگسرای نیاوران، شاهد توجه به هنر تئا‌تر و استقبال چشمگیر مخاطبان از نمایش‌های اجرا شده خواهیم بود.

ایلنا: سیدعلی هاشمی، کارگردان نمایش «شهر تنهایی من» روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری ایلنا؛ نسبت به عدم حمایت مسئولان فرهنگسرای نیاوران از این نمایش به ویژه در زمینه تبلیغات محیطی ابراز گلایه کرده بود که مسئول روابط عمومی مجموعه در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پاینده ضمن اشاره به اینکه فرهنگسرای نیاوران چندین فضای تبلیغاتی در اختیار دارد که بهترین‌ آن‌ها برای اطلاع‌رسانی عمومی اجرای نمایش «شهر تنهایی من» در اختیار گروه قرار گرفته است، اظهار داشت: آنچه در گفتگو مطرح شده متاسفانه از انصاف به دور است و کمترین نسبتی با نیت مسئولان فرهنگسرا به ویژه در رابطه با اهمیت دادن به هنر نمایش ندارد. چراکه با اندکی تامل در خصوص نمایش‌های به صحنه رفته طی سه سال گذشته در سالن‌های مجموعه و حتی فضای باز فرهنگسرای نیاوران، شاهد توجه به هنر تئا‌تر و استقبال چشمگیر مخاطبان از نمایش‌های اجرا شده خواهیم بود.

وی در رابطه با اختصاص فضای تبلیغی به نمایش «شهر تنهایی من» ادامه داد: فضاهای متفاوتی برای تبلیغات فعالیت‌های فرهنگی مجموعه در اختیار داریم که بنا به تراکم آثار برای تبلیغ و اطلاع رسانی درنظر گرفته می‌شوند. از همین رو می‌توان گفت یکی از بهترین بیلبوردهای مجموعه که مشرف به خیابان پرتردد پاسداران است برای این گروه نمایشی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن سردر ورودی فرهنگسرای نیز به همین منظور اختصاص پیدا کرد.

مدیر روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در رابطه با نصب بنر هفته فرهنگی ایران و ژاپن روی تبلیغ نمایش «شهر تنهایی من» که از موارد اعتراضی هاشمی بود بیان کرد: روز پنج‌شنبه هفته فرهنگی ایران – ژاپن با حضور مقامات داخلی و خارجی در مجموعه برگزار شد که به همین دلیل تنها از ساعت ۱۴ الی ۲۱ روز یادشده روی بنر دوم تبلیغاتی گروه قرار گرفت که‌‌ همان شب بالافاصله پس از اتمام برنامه برداشته شد. این درحالی است که همچنان بهترین محل تبلیغی مشرف به خیابان پاسداران در اختیار گروه بود و پیش از این و هنگام اجرای گروه هم چنین اتفاقی نیفتاده بود.

پاینده با رد نظر هاشمی مبنی بر کم توجهی مسئولان فرهنگسرای نیاوران به هنر نمایش در مقایسه با دیگر هنر‌ها ضمن اشاره به هنرمندان و نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه طی مدت اخیر تصریح کرد: نمایش‌ «برهان» به کارگردانی محمد یعقوبی، «خدای کشتار» اثر علیرضا کوشک جلالی، «ملاقات» به کارگردانی شهاب حسنی، «چشم‌هایی که مال توست» بهاره رهنما و «پسران آفتاب» سیامک صفری از جمله آثار هستند که در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفتند و رکوردهای منحصر به‌ فردی در زمینه جذب تماشاگر و فروش گیشه از خود به جا گذاشتند.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود می‌توان گفت نمایش «شهر تنهایی من» در این زمینه با اقبال کمی مواجه شده و می‌توان گفت یکی از آثار ناکام سه سال اخیر فرهنگسرای نیاوران محسوب می‌شود. مجموعه حتی فرا‌تر از آنچه در مفاد قرارداد آمده و توسط دو طرف به امضا رسیده با گروه همکاری کرده و بخش‌های حمایتی را درنظر گرفته است.

این مدیر همچنین تصریح کرد: قبل از سه سال گذشته سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و اجرای آثار موسیقی اختصاص داشت اما بعد از این مدت به سالنی ثابت برای به صحنه رفتن نمایش‌ تبدیل شده است. پس از این منظر می‌توان اظهار کرد کم توجهی با هنر نمایش گفته صحیحی نیست.

پاینده به بحثمطرح شده در گفتگوی کارگردان نمایش «شهر تنهایی من» مبنی بر اختصاص ساعت ۲۱ که توسط این هنرمند جوان نامناسب توصیف شد اظهار داشت: تا امروز گروه‌های بسیار زیادی درخواست به صحنه بردن آثار خود را در ساعت یاد شده مطرح کرده‌اند. دلیل این امر هم به پایان رسیدن ساعت کاری است که امکان بهتری برای دیدن نمایش‌ها به مخاطب می‌دهد. حتی گروه‌های موسیقی هم علاقه‌مند هستند ساعت ۲۱ اجرا داشته باشند که ما به دلیل عادت تماشاگران فرهنگسرا به دیدن نمایش در این ساعت، عصر‌ها را برای اجرا گروه‌های موسیقی اختصاص داده‌ایم.

وی به اجرای محیطی نمایش «آسید کاظم» نوشته مرحوم محمود استاد محمد و کارگردانی محمود رضا رحیمی در فضای باز فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد و اظهار داشت: نمایش‌ با وجود سرمای هوا در این روز‌ها هر شب بیش از ۱۴۰مخاطب را محل جذب می‌کند، به شکلی که ما ناچار هستیم صندلی‌های اضافه برای تماشاگران درنظر بگیریم. نمایش‌ «چشم‌هایی که مال توست» طی ۲۵ اجرا هر شب مملو از تماشاگر بود و افراد تا روز پایانی اضافه بر ظرفیت سالن در محل حضور داشتند. نمایش‌های «برهان» و «خدای کشتار» نیز به همین صورت بودند.

پاینده در پایان بیان کرد: مبنای ما تا امروز حمایت از هنرمندان به ویژه جوانان بوده و بار‌ها شاهد بودیم افرادی پای کار آمده‌اند و نتایج موفقی هم از این اعتماد حاصل شده است. حتی ما برخلاف آنچه در قرارداد توسط دو طرف به امضا رسیده اگر گروهی موفق نشده ۵۰درصد ظرفیت سالن را از تماشاگر پر کند، اجرای کار را کنار نگذاشته و خسارت هم دریافت نکرده‌ایم چنین مبنایی هم نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز