خبرگزاری کار ایران

تماشاخانه­ استاد انتظامی برای اجراهای سال ۹۳ فراخوان داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۱

تماشاخانه استاد عزت­ اله انتظامی به منظور انتخاب و اجرای شایسته­ آثار نمایشی متقاضی برای سال ۱۳۹۳، از علاقمندان دعوت می‌­نماید تا آثار مورد نظر خود در سه بخش نمایش‌های کودکان و نوجوانان، نمایشنامه خوانی و اجرای عمومی به دفتر تماشاخانه انتظامی ارائه نمایند.

ایلنا: تماشاخانه استاد عزت­اله انتظامی خانه­ هنرمندان ایران برای انتخاب اجراهای سال ۹۳ فراخوان داد.

به گزارش ایلنا، براساس فراخوان منتشر شده، متقاضیان بخش نمایش‌­های کودکان و نوجوانان می‌­توانند آثار خود را که مناسب برای گروه سنی مربوطه باشد، جهت اجرا در نوبت صبح تماشاخانه­ انتظامی ارائه کنند. در این بخش علاقمندان می‌­توانند با هماهنگی مدارس و مهدکودک­‌ها از حضور گروهی تماشاگران این گروه سنی بهره­مند شوند. همچنین آثار پذیرفته شده در بخش نمایشنامه­خوانی روی بام خانه­ هنرمندان ایران اجرا می‌رود.

در بخش اجرای عموم تولید و اجرای آثار نمایشی پیشرو و خلاق، حمایت از تئا‌تر دانشگاهی، نمایشنامه‌های ایرانی و تألیفات بر‌تر دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفته‌اند. همچنین مضامینی چون: توجه و بهره گیری از ارزش‌های تئا‌تر سنتی و آیینی در نگارش نمایشنامه، محوریت قرار دادن ارزش‌های انسانی و پرداختن به موضوعات اجتماعی مبتنی بر نیازهای جامعه ایرانی، تمرکز بر استفاده و اقتباس از میراثگرانبهای ادبیات ایران، پرداختن به شخصیت‌های هنری، تاریخی، ملی و مذهبی، اجرای شیوه­های نوین و خلاقانه، و اقتباس و برداشت خلاقه از متون برجسته­ ادبیات نمایشی جهان در اولویت پذیرش و انتخاب قرار دارند.

براساس فراخوان منتشر شده، تماشاخانه استاد انتظامی در این دوره پذیرای نمایش­هایی خواهد بود که پیش از این در هیچ سالن و یا تماشاخانه­ای اجرای عمومی نشده باشند. همچنین با توجه به ضرورت استفاده حداکثری از این سالن و ایجاد شرایط مساعد برای اجرای دو نمایش مختلف در یک روز، معیارهایی همچون: هماهنگی با فضای تماشاخانه و دارا بودن صحنه­ سبک و قابل حرکت، در اولویت انتخاب خواهد بود.

علاقمندان جهت درخواست اجرا علاوه بر تکمیل و ارائه­ فرم درخواست که روی سایت خانه هنرمندان به نشانی www. iranartists. org قرار دارد، می‌بایست سه نسخه از فیلم اثر(در صورت دارا بودن) یا سه نسخه از متن بر روی لوح فشرده، مجوز کتبی از سوی نویسنده یا مترجم اثر با ذکر تاریخ و شماره تماس، سه نسخه خلاصه نمایشنامه(چکیده اثر)، سوابق هنری متقاضی(کارگردان) و خلاصه­ای از شیوه اجرایی خود را به دفتر تماشاخانه استاد انتظامی تحویل دهند. متقاضیان همچنین می‌­توانند مدارک خود را از طریق پست به دفتر تماشاخانه استاد انتظامی به نشانی تهران، خیابان آیت اله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، دفتر تماشاخانه استاد انتظامی ارسال نمایند.

مهلت ارسال درخواست اجرا و مدارک تا ۳۰ آبان ۹۲(بجز روزهای جمعه و شنبه) از ساعت ۱۴الی۱۷ خواهد بود که این فرصت تمدید نمی‌شود.

نتایج بازخوانی متون، در مدت یک ماه پس از اتمام مهلت دریافت آثار، به اطلاع خواهد رسید. بازبینی متون پذیرفته شده از ۸ دی لغایت ۸ بهمن ۹۲ انجام گرفته و آثار پذیرفته شده، در جدول سال ۱۳۹۳ تماشاخانه انتظامی قرار خواهند گرفت. متقاضیانی که صرفاً فیلم خود را ارائه دهند، پس از بررسی اولیه و در صورت اولویت، می‌بایست به صورت زنده نیز اثر خود را آماده بازبینی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز