خبرگزاری کار ایران

تعداد آثار ثبتی جشنواره بر‌تر ادبیات نمایشی ایران به ۲۱۸ اثر رسید

کد خبر : ۱۱۷۶۱۱

دبیرخانهٔ هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران، تعداد نمایش نامه‌های منتشر شده در سال ۹۱ را که به این دبیرخانه ارسال شده است، اعلام کرد.

ایلنا: دبیر هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران گفت: دبیرخانهٔ این دوره که فعالیت خود را از زمستان ۹۱آغاز کرده است، تعداد کل آثار ارسالی ثبت شده را ۲۱۸ اثر عنوان کرد که از این میان ۱۹۸ اثر مربوط به نمایش نامه‌های تألیفی و ترجمه است و تعداد ۲۰ اثر در حوزهٔ پژوهش ادبیات نمایشی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، بهزاد صدیقی در ادامه اضافه کرد: از میان ۱۹۸ نمایش نامه رسیده به این دبیرخانه ۹۸ نمایش نامه در ۵۵ مجلد مربوط به نمایش نامه‌های تألیفی است که در سال ۱۳۹۱ توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است. هم چنین از میان تعداد کل نمایش نامه‌های رسیده، ۶۴ نمایش نامه در ۵۱ مجلد مربوط به نمایش نامه‌های ترجمه است.

وی افزود: در بخش نمایش نامه‌های اولی هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران، تعداد ۳۶ نمایش نامه در دفتر دبیرخانهٔ این دوره به ثبت رسیده که آثار این بخش توسط هیئت داوران بخش نمایش نامه‌های تألیفی مورد قضاوت قرارمی گیرد.

دبیر هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران در ادامه اعلام کرد: در بخش پژوهش هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران ۲۰ اثر پژوهشی ثبت شده که از این تعداد ۱۰ اثر مربوط به تألیف و ۱۹ اثر مربوط به ترجمهٔ پژوهش ادبیات نمایشی است که این بخش توسط داوران بخش ترجمه ارزیابی می‌شود.

لازم به یادآوری است که تعداد ۲۱۸ اثر رسیده به دبیرخانهٔ هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران، توسط ۴۴ ناشر از سراسر ایران به این دبیرخانه ارسال شده است.

او در پایان یادآور شد: تعداد آثار منتشر شده در حوزهٔ نمایش نامه نویسی در سال۱۳۹۱ در کل کشور، چه در بخش تألیف و چه در بخش پژوهش، البته کمی بیشتر از کل ۲۱۸ اثر اعلام شده است که بنا به دلایل مختلف از جمله نامشخص بودن نشانی ناشر یا نویسنده یا مترجم، موجود نبودن اثر در بازار کتاب و… به دفتر دبیرخانهٔ این دوره ارسال نشده است.

صدیقی استقبال ناشران از شرکت در هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران را مثبت و خوب ارزیابی کرد.
هفتمین دورهٔ انتخاب آثار بر‌تر ادبیات نمایشی ایران به دبیری بهزاد صدیقی توسط کانون نمایش نامه نویسان خانهٔ تئا‌تر ایران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز