خبرگزاری کار ایران

نگاه مثبت علی مرادخانی به تغییرات قرارداد تیپ؛

کاظمی: سند برای امضا آماده بود، شاه‌آبادی خودداری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۴۹

افرادی که به شیوه آقای مرادخانی ایراد می‌گیرند اطلاعات کافی در اختیار ندارند. در بد‌ترین حالت اگر تصور کنیم کاری از سوی مدیران صورت نمی‌پذیرد برعهده خود ما خواهد بود که پی‌گیر مطالبات باشیم.

ایلنا: مریم کاظمی(عضو خانه تئاتر و نماینده این تشکل) در گفتگو با مرکز هنرهای نمایشی برای به روز رسانی قرارداد تیپ هنرمندان تئاتر، اعتقاد دارد معاون هنری جدید برخلاف حمید شاه‌آبادی نگاه مثبتی برای به سرانجام رسیدن امور داشته و کندی روند رسیدگی به مسائل کلان حوزه نمایش بخاطر دقت علی مرادخانی در جمع‌آوری اطلاعات و حساب شده به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم کاظمی، نماینده خانه تئا‌تر برای پی‌گیری مسئله به روز شدن قرارداد تیپ هنرمندان تئا‌تر در ارتباط با رایزنی‌های صورت گرفته پس از انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاون هنری وزارت ارشاد اظهار داشت: آخرین بررسی‌ها انجام شده و سند حتی برای امضا آماده بود که آقای شاه آبادی معاون پیشین وزارت ارشاد از امضای آن امتناع کرد تا همه چیز به دولت جدید موکول شود. روند رسیدگی به مسئله مانند گذشته ادامه دارد و با آقای مرادخانی هم مذاکراتی در همین رابطه صورت گرفته که با استقبال ایشان مواجه شده و قول همکاری داده‌اند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه یکی از موارد مهم در این زمینه ضمانت اجرایی است؛ ادامه داد: مشکل ما طی سال‌های پس از امضای سند نخست هم این بود که اصولا بدون توجه به قرارداد تیپ اسنادی با هنرمندان به امضا می‌رسید و افزایش دستمزد‌ها به درستی درنظر گرفته نشد. اما خوشبختانه آقای مرادخانی نظرات خانه تئا‌تر در رابطه با لزوم افزایش دستمزد‌ها را قبول داشت و عنوان کرد تلاش خود را برای برقراری نظم در این حوزه به کار می‌گیرد.

کاظمی ضمن اشاره به انتقاد برخی هنرمندان در خصوص روند کند تغییر مدیران و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه تئا‌تر بیان کرد: آقای مرادخانی در تصمیم‌گیری عجله نمی‌کند و با جمع‌اوری اطلاعات تلاش می‌کند به نتیجه مثبتی برسد. همه چیز حساب شده است و با دریافت نظرات کار‌شناسان و افراد با تجربه کار خود را پیش می‌برد. به همین دلیل ما هم به روند امور اعتماد کردیم و مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: افرادی که به این شیوه ایراد می‌گیرند اطلاعات کافی در اختیار ندارند. حتی به نظر من در بد‌ترین حالت اگر تصور کنیم کاری از سوی مدیران صورت نمی‌پذیرد بر عهده خود ما خواهد بود که پی‌گیر مطالبات باشیم تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

نویسنده و کارگردان نمایش «روی ماه» همچنین به مشکلات ایجاد شده برای تئا‌تر به دلیل بی‌توجهی برخی کارمندان در وزارت ارشاد و مرکزهنرهای نمایشی با اشاره به ابراز گلایه قطب‌الدین صادقی عنوان کرد: در دوره معاونت قبل توپ تبلیغات برای آثار نمایشی به زمین هنرمندان افتاد و مرکزهنرهای نمایشی و وزارت ارشاد رسما خود را از این مقوله کنار کشیدند و کوچک‌ترین تلاشی برای اطلاع‌رسانی انجام نمی‌دهند، در حالی که امکانات این کار را در اختیار دارند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که اگر قرار است تبیلغات هم بر عهده هنرمندانی باشد که برای اجرا پول کافی هم دریافت نمی‌کنند، پس این تعداد کارمند در مرکزهنرهای نمایشی به چه کار مشغول هستند؟ آن‌ها بابت دریافت حقوق ماهیانه قرار است چه کارکردی داشته باشند. آیا فقط قرار است صبح سر کار بیایند، چای بخورند و عصر به منزل بروند. من کاملا با آقای صادقی موافق هستم و اعتقاد دارم آثار نمایشی با بی‌توجهی کامل در زمینه تبلیغات روبرو می‌شوند.

کاظمی با اشاره مشکلات رسیدگی به امور اظهار داشت: پول که به موقع پرداخت نمی‌شود. کارهای اداری که در طولانی‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و هیچ‌کس هم به فکر اصلاح این مسئله نیست و مدیران همواره به تغییر افراد بسنده می‌کنند. جالب اینجاست که اگر این کارمندان با شما مشکل پیدا کنند، کارشکنی در رسیدگی‌ها آغاز می‌شود و به نظرم حتما باید کلاس‌های توجیهی برای بعضی کارمندان وزارت ارشاد برگزار شود بلکه در زمینه تسهیل رسیدگی به ارباب رجوع اتفاق مثبتی رخ دهد.

این هنرمند که بهار سال آینده نمایش «رام کردن زن سرکش» را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه خواهد برد در ارتباط با فعالیت‌های شش ماه دوم سال خود اظهار کرد: دو نمایش‌نامه از «دیوید وود» برای آماده کردن نمایش‌هایی بری گروه سنی کودک و نوجوان در دست دارم که تمرین‌ها به شکل هم‌زمان شروع شده و قصد داریم یکی از این دو اثر را نیمه اول آذر در تالار هنر و دیگری را بهمن و اسفند در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان روی صحنه ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز