خبرگزاری کار ایران

تاریخ کامل تاسیس آکتورز استودیو منتشر می‌شود؛

دست پر کیومرثمرادی پس از بازگشت از آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۵۴

مرادی قصد دارد کتاب «چگونه بازی را متوقف کنیم» ”How to stop acting” نوشته " هارولد گاسکین "، " بازیگری فیلم " نوشته " مایکل کین " هنرمند برجسته سینما و کتابی جامع در زمینه تاریخ تاسیس " آکتورز استودیو " از ابتدا تا امروز را به ناشر بسپارد.

ایلنا: کیومرثمرادی، مدرس و کارگردان تئاتر از ترجمه سه کتاب در زمینه بازیگری خبر داد و تاکید کرد قصد دارد پیش از بازگشت به آمریکا این آثار را برای چاپ به ناشر بسپارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرادی ضمن اعلام خبر ترجمه و انتشار سه کتاب در زمینه بازیگری اظهار داشت: یکی از این کتاب‌ها چگونه بازی را متوقف کنیم ”How to stop acting” نام دارد که توسط " هارولد گاسکین " نوشته شده و من تلاش می‌کنم پیش از بازگشت به آمریکا کار ترجمه را به پایان برسانم و برای چاپ به ناشر بسپارم. نویسنده این کتاب یکی از شاگردان لی استراسبرگ است و در آمریکا به دکتر بازیگرها شهرت دارد و یکی از بزرگترین بازیگردان‌های جهان به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه کتاب " چگونه بازی را متوقف کنیم " برای علاقه‌مندان به حرفه بازیگری بسیار مفید خواهد بود در ارتباط با کتاب دیگری که در دست ترجمه دارد گفت: علاوه بر این، دو کتاب دیگر نیز به زودی منتشر می‌شوند که یکی به بررسی تاریخ شکل‌گیری موسسه مشهور آکتورز استودیو می‌پردازد و تاریخ جریان مهم متد اکتینگ را بررسی می‌کند و اطلاعاتی که به صورت جسته‌گریخته در دست داشتیم را یکجا به صورت کامل بیان می‌کند.

کارگردان نمایش " خواب در فنجان خالی " عنوان کرد: عمده اطلاعات موجود درباره تاسیس آکتورز استودیو در ایران هم سال‌های ۱۹۶۰ تا ۸۰ را نشان می‌دهد و ارتباطی با امروز که به سال ۲۰۱۴ نزدیک می‌شویم ندارد. نکته جالب اینکه امروز و از طریق این کتاب افراد با سابقه آکتورز استودیو تجربه حدود سه دهه فعالیت خود را با ما در میان می‌گذارند.

این هنرمند که به تازگی به کشور بازگشته از انتشار کتاب " بازیگری فیلم " به قلم مایکل کِین، هنرمند مشهور سینمای جهان در زمینه بازیگری خبر داد و بیان کرد: کتاب با عکس‌های متفاوت از آثار سینمایی کِین همراه است که سال‌ها تجربه او در این حرفه را به نمایش می‌گذارد. باتوجه به علاقه‌ای که به هنر بازیگری در کشور ما وجود دارد امیدوارم تجربه‌های این هنرمند برجسته سینما پیشنهادهای سازنده‌ای برای بیشتر شدن دانش بازیگری در ایران داشته باشد.

کارگردان نمایش " ژولیوس سزار به روایت کابوس " در خصوص اهمیت مطالعه کتاب‌ها برای بازیگران و تفاوت‌ ایفای نقش روی صحنه و مقابل دوربین سینما عنوان کرد: در کتاب " چگونه بازی را متوقف کنیم "، مولف بیشتر بر خلق کردن شخصیت متمرکز است، مِتد مورد نظر نویسنده کتاب برخاسته از مدرسه آکتورز استودیو است و ابزاری را در اختیار هنرمند می‌گذارد تا بهتر از قبل دست به خلق شخصیت بزند. به ویژه اگر خواننده قبلا تجربه بازی داشته باشد بهره بیشتری از کتاب خواهد برد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های عمده میان ایفای نقش در سینما و تئاتر بیشتر به بهره‌گیری هر یک از این هنرها از تکنولوژی بازمی‌گردد و مایکل کین در کتاب خود درباره چگونگی مواجه شدن بازیگر با تکنولوژی در سینما توضیح می‌دهد و تجربه خود را بیان می‌کند.

مرادی در پایان با بیان اینکه آموزشگاه استاد سمندریان را خانه خود می‌داند در ارتباط با برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفت: طبق روال گذشته کلاس‌های " شخصیت‌شناسی " را در آموزشگاه استاد سمندریان برگزار خواهم کرد و تصمیم دارم کارگاهی برای آموزش کتاب " چگونه بازی را متوقف کنیم " برای هنرجویان جوان درموسسه باران برگزار کنم. اعتقاد دارم برگزاری این کلاس مانند پل ارتباطی بین من با نسل جوانِ آینده‌سازان نمایش عمل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز