خبرگزاری کار ایران

ضمن اشاره به آغاز تمرین‌ نمایش «شمعدانی‌ها»؛

ایوب آقاخانی: جشنواره باید برای حضور آثار تلاش کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۶۶

متاسفم که برای سومین‌بار ناخواسته مجبورم به بازی‌های زودهنگام و تمرین نشده تولید تئا‌تر خصوصی تن دهم.

ایلنا: تمرینات دومین کمدی گروه تئا‌تر پوشه با نام " شمعدانی‌ها " برای اجرا از ۱۳ بهمن در تالار حافظ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوب آقاخانی درخصوص نمایش " شمعدانی‌ها " اظهار داشت: این اثر در ادامه تجربیات مختلف من در نمایش‌نامه نویسی با حفظ نگاه همیشه‌گی معاصر اجتماعی است و تلاش کردم یک کمدی سایمونی با رنگ و بوی ایرانی بنویسیم که به نتیجه آن بسیار خوش‌بینم. اما متاسفم که برای سومین‌بار ناخواسته مجبورم به بازی‌های زودهنگام و تمرین نشده تولید تئا‌تر خصوصی تن دهم.

وی تصریح کرد: " شمعدانی‌ها " یک کمدی پرشتاب و معاصر است که به مسئله مبتلابه مهاجرت از دریچه کمدی می‌پردازد و طبق اعتقا همیشه‌گی‌ام فکر می‌کنم نمایش نباید بیش از ۷۰ دقیقه وقت مخاطب را بگیرد، از همین رو خوش‌بینم تا زمان نمایش به ۶۰ دقیقه کاهش یابد.

این هنرمند با اشاره به پذیرفته شدن متن در سی ودومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر و تصمیم برای انصراف از حضور در این رویداد گفت: متن با آراء بالایی در بخش چشم انداز پذیرفته شده بود که به دلیل عدم تمایل در ارائه بازبینی دو ماه قبل از برگزاری جشنواره این کار را برای یک گروه حرفه‌ای و پروژه خصوصی بسیار غیراقتصادی می‌دانم.

وی ادامه داد: درگیر کردن عده‌ای حرفه‌ای، شش ماه پیش از اجرای اثر غیرمنطقی به نظر می‌رسد و دستاورد مالی آن پس از اجرا هر چه قدر هم خوب باشد قطعاً پاسخگوی این شش ماه تلاش نیست. بنابراین ترجیح می‌دهم جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر برای داشتن آثار تقلا کند نه افراد برای حضور در این رویداد.

" مرثیه‌ای برای یک سبک وزن " که یکی از موفق‌ترین کمدی‌های دهه ۸۰ در جلب و جذب نظر منتقدان و تماشاگران و همچنین پرفروش‌ترین نمایش تالار سایه در سال ۸۸ بود؛ خاطرهٔ موفق ویژه این گروه را در پرداختن به کمدی رقم زد.

نمایش «شمعدانی‌ها» با تهیه‌کنندگی پیمان پژوهنده، تولیدکننده و فعال اقتصادی به صحنه می‌رود که از جمله فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت شرکت راهبران صنایع ایرانیان اشاره کرد.

آناهیتا همتی، حمیدرضا نعیمی، فروغ قجابکلو، مرضیه صدرایی، وحید نفر، محسن رستگار، و کیوان خان بگی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در این اثر نمایشی لادن کنعانی طراحی صحنه، سیاوش پاکراه به عنوان آهنگساز، الهام صالحی طراحی چهره‌پردازی، کیوان معتمدی طراحی نور و ارسلان آقاخانی طراحی پوستر و بروشور را برعهده دارد. مدیر تولید: خیام وقارکاشانی، گروه کارگردانی: ساناز قراملکی، هلن بهرامی و علی بهرامی از اعضای ثابت گروه تئاتر پوشه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز