خبرگزاری کار ایران

عبدالهی بر اختصاص یک شب اجرای آثار به همت عالی تاکید کرد؛

از خودگذشتگی هنرمند پیشکسوت برای مجید بهرامی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۹

بهتر است فعالان عرصه نمایش کشور همه یک صدا شوند و گروه‌ها حداقل یک شب از اجرای عمومی خود را به همت عالی اختصاص دهند تا برای کمک به هنرمندان بیمار؛ از آن منبع استفاده شود.

ایلنا: مصطفی عبدالهی ضمن اعلام حال عمومی خود بار دیگر بر ضرورت اختصاص یک صندوق حمایتی توسط اهالی تئاتر برای هنرمندان بیمار تاکید کرد و از اختصاص سه شب از اجرای نمایش " مرگ تصادفی یک آناراشیست " برای کمک به مجید بهرامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی عبدالهی کارگردان نمایش " مرگ تصادفی یک آنارشیست " در خصوص احوال این روزهایش گفت: حال چندان مساعدی ندارم اما به همراه کل گروه با تمام توان تلاش کردم تا کار به مرحله‌ای برسد که برای اجرا روی صحنه آماده باشد. اما به هر ترتیب در همین بین بود که کمی دچار به هم ریختگی خون شدم و منتظر دریافت داروهای مورد نظر هستم تا ادامه درمان را زیر نظر پزشکان پی بگیرم.

این هنرمند در خصوص داروهای موردنظر بیان کرد: داروها آمریکایی است و اینطور که شنیدم امکان تهیه آن‌ها در بعضی بیمارستان‌های کشور دبی و شارجه وجود دارد. همان شش آمپولی که قبلا حلال احمر ایران به ما ۸۰ میلیون تومان قیمت داده بود با ۳۰ میلیون تومان قابل خرید است.

عبدالهی با اشاره به اینکه هر یک از ۶ آمپول موردنظر حتی در کشور آمریکا هم ۱۶۰۰دلار قیمت داشت، افزود: تا به حال فردی در ایران از این آمپول‌ها استفاده نکرده و اگر بتوانم آن‌ها را تهیه کنم اولین کسی خواهم بود که اثر آن‌ها روی او امتحان می‌شود. ولی طبق گفته پزشکان نتیجه استفاده از این آمپول‌ها در آمریکا مثبت بوده و در صورت رسیدن به ایران به میزان بسیار زیادی می‌توان نسبت به بهبودی بیماری امیدوار بود.

وی در پاسخ به این سوال که تامین هزینه‌های درمان چگونه صورت می‌گیرد، گفت: مدت‌ها قبل که از پی‌گیری نهادهای مسئول فرهنگی ناامید شدم به صورت شخصی تلاش‌های زیادی برای تامین هزینه‌های درمان متحمل شدم و تا امروز که چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تومان صرف درمان شده هم اجازه ندادم شان هنری‌ام دستخوش مسائل مالی قرار بگیرد.

این کارگردان تصریح کرد: به هیمن دلیل وقتی چندی قبل عده‌ای از دوستان تئاتری گیشه اجرای آثار خود را به تامین هزینه‌های دارویی من اختصاص دادند ابتدا کمی ناراحت شدم و انتظار داشتم پیش از چنین تصمیمی با خود من نیز هماهنگی می‌شد، اما به هر ترتیب می‌دانم این عزیزان نیتی جز کمک و کار خیر برای من در سر نداشتند.

عبدالهی بار دیگر پیشنهاد گذشته خود برای حراست از آبروی هنرمندان بیمار را یادآوری کرد و گفت: بهتر است خانه تئاتر، مرکزهنرهای نمایشی و وزارت ارشاد به همراه هنرمندان عرصه نمایش همه یک صدا شوند و گروه‌های نمایشی حداقل یک شب اجرای عمومی خود را برای جمع آوری پول در یک صندوق مشخص به همت عالی اختصاص دهند. اطمینان دارم در این صورت مبلغ زیادی در طول سال جمع آوری می‌شود که می‌توان بدون ذکر نام و با حفظ شخصیت به هنرمندان بیمار اختصاص داد.

وی در پاپان اظهار داشت: بر همین اساس و باتوجه به اینکه خودم درگیر تامین دارو هستم با اعضای گروه اجرایی قرار گذاشتیم درآمد سه شب از اجرای نمایش " مرگ تصادفی یک آناراشیست " را برای کمک به مجید بهرامی که این روزها در کشور آلمان به سر می‌برد اختصاص دهیم. امیدوارم این مبنایی شود که دیگر گروه‌های تئاتری چنین رویکردی را در پیش بگیرند تا به درمان هنرمندان بیمار کشور کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز