خبرگزاری کار ایران

بازگشت زودهنگام گروه نمایش «محاق» به اصفهان؛

کشانی: کمدی مکتب اصفهان روزگاری جاذبه گردشگری بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۸

روزگاری گردشگران خارجی وقتی به اصفهان سفر می‌کردند به جای چهل‌ستون و عالی قاپو به تماشای نمایش‌های مکتب کمدی اصفهان می‌نشستند اما جریان برگزاری جشنواره‌های متعدد به این گونه نمایشی آسیب‌ زیادی وارد کرد.

ایلنا: گروه اجرای نمایش " محاق " به کارگردانی رادمهر کشانی که از شهر اصفهان میهمان سالن استاد ناظرزاده کرمانی بود؛ ناچار به خداحافظی زودهنگام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کشانی ضمن اعلام این خبر و با تاکید بر حمایت‌های مجید سرسنگی و وحید لک برای ادامه اجراها گفت: یکی از بازیگران نمایش ما در شهر اصفهان دبیر مدرسه است و متاسفانه به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ادامه مرخصی برای ایشان امکان‌‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: البته از ابتدا هم قرار بود همین مدت روی صحنه باشیم و در صورت فراهم بودن شرایط به مدت اجراها اضافه شود. تماشاخانه ایرانشهر هم تمایل خود برای ادامه کار گروه اعلام کرده و لطف زیادی به ما داشتند اما متاسفانه ادامه اجراها برای ما میسر نیست.

این کارگردان درخصوص ارائه نمایش به جشنواره بین‌المللی تئاترفجر بیان کرد: کلا اعتقاد زیادی به شرکت در جشنواره‌ها ندارم و بیشتر مایل هستم اثر مستقیم با مخاطب ارتباط بگیرد. بر همین اساس به سرعت کارهای اجرای نمایش بعدی گروه یعنی " سمفونی تیو " را شروع خواهیم کرد.

وی درباره محل اجرای نمایش جدید گروه خود اظهار کرد: این اثر را در سالن شیخ بهایی شاهین شهر اصفهان روی صحنه می‌بریم که سالنی چندمنظوره با ۷۰۰ نفر گنجایش است.

این هنرمند جوان ضمن اشاره به کمبود سالن‌‌های استاندارد تئاتر و تقاضای بالای اجرا در اصفهان درخصوص تجربه حضور در تهران گفت: طی چندسال اخیر اجراهای زیادی در شهرهای دیگر کشور داشتیم که به عنوان نمونه می‌توان به نمایش " جایی که پیاده رو تمام می‌شود " اشاره کرد که در بوشهر به صحنه بردیم.

وی درخصوص واکنش مخاطب تهرانی به نمایش " محاق " بیان کرد: قضاوت در این رابطه با توجه به مدت زمانی که روی صحنه بودیم کمی دشوار به نظر می‌رسد اما از شیوه کمدی مکتب اصفهان بهره می‌بریم که مردم ارتباط خوبی با این شیوه اجرا برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: ارتباط گروه‌های شهرستانی با سالن‌های اجرا در تهران امر بسیار پسندیده‌ای است و به نظرم اگر تعداد این رفت و آمد‌ها بیشتر باشد، شرایط برای برنامه‌ریزی و تبلیغات بهتر گروه‌ها مهیا خواهد شد.

کشانی با بیان اینکه مشکل امروز تئاتر کشور جذب و شناخت مخاطب است؛ اظهار کرد: مکتب کمدی اصفهان می‌تواند یکی از گونه‌های نمایشی باشد که به برطرف شدن معظل موردنظر کمک کند. این شیوه اجرایی زمانی جاذبه توریستی محسوب می‌شد که متاسفانه مدتی است به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: روزگاری گردشگران خارجی وقتی به اصفهان سفر می‌کردند به جای چهل‌ستون و عالی قاپو به تماشای نمایش‌های مکتب کمدی اصفهان می‌نشستند اما جریان برگزاری جشنواره‌های متعدد به این گونه آسیب‌ زیادی وارد کرد.

این هنرمند تصریح کرد: ما موفق شدیم با احیای مکتب کمدی اصفهان مخاطبان زیادی را به سالن‌های نمایش دعوت کنیم و بر همین اساس باشگاه مخاطبان تئاتر خودمان را راه‌اندازی کردیم و برای هر اجرا اطلاع رسانی می‌کنیم.

هنرمند تئاتر اصفهان در پایان با ابراز امیدواری برای حضور مجدد در تهران گفت: ما اعتقاد داریم هنر تئاتر می‌تواند کمک زیادی در مسیر اشتغال‌زایی داشته باشد و تلاش داریم با تکیه بر خودگردانی، این شیوه را گسترش دهیم. امیدوارم حضور بعدی در تهران اجرای اثری به شیوه کمدی مکتب اصفهان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز