خبرگزاری کار ایران

آغاز جشنواره تئاتر فجر با ۱۱۴ نمایش

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۶

در جشنواره امسال ۱۲۹ اثر نمایشی شرکت داده شده‌اند. از این میان با ۱۱۴ اثر از ایران با تفکیک ۵۴ نمایش تهرانی و ۵۹ نمایش شهرستانی و همچنین ۱۵ نمایش بین المللی در جشنواره حضور دارند.

ایلنا: دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از آغاز رسمی این جشنواره در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا، قادر آشنا در افتتاحیه این جشنواره در کیش با اشاره به همکاری مسئولان و مدیران این منطقه آزاد دلیل افتتاح این رخداد در کیش را در همکاری مدیران کیش دانست.

وی ابراز امیدواری کرد؛ آغاز جشنواره تئاتر فجر و اجراهای آثار نمایشی فتح بابی برای اجرای مستمر تئاتر در این جزیره توریستی در تمام طول سال باشد.

وی با قدردانی از هنرمندان پیشکسوت و استادان حاضر در این مراسم گفت: مفتخریم که در کنار این بزرگواران برای نخستین بار شاهد حضور سفیران کشورهای خارجی برای حمایت از این جشنواره و هنرمندان بین المللی حاضر در آن هستنیم.

آشنا با بیان اینکه در جشنواره امسال ۱۲۹ اثر نمایشی شرکت داده شده‌اند، گفت: از این میان با ۱۱۴ اثر از ایران با تفکیک ۵۴ نمایش تهرانی و ۵۹ نمایش شهرستانی و همچنین ۱۵ نمایش بین المللی شاهد پربارترین گام جشنواره تا به امروز از نظر کمی و کیفی بوده ایم.

وی ادامه داد: از مجموع تعداد آثار داخلی تنها ۱۶ نمایشنامه از متون خارجی و مابقی از قلم نویسندگان ایرانی است که این خود گواه اقتدار تئاتر ایران در عرصه تولید و اجرای آثار فاخر و ملی است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر بر نقش پر رنگ بانوان مسلمان ایرانی در جایگاه نویسنده، کارگردان و بازیگر در جشنواره امسال تاکید کرد و این حضور را نشانه غنای فرهنگی ایران و آزادی هنر و اندیشه دانست.

در مراسم افتتاحیه تئاتر فجر؛ علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، حمید شاه آبادی مشاور امور هنری وزرت ارشاد، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد و وحید لک مدیر امور استانهای جشنواره بین المللی فجر درکنار هنرمندانی چون داود رشیدی، علی نصیریان، فریندخت زاهدی، سیاوش طهمورث، انوشیروان ارجمند، ایرج راد، پری صابری، ستاره اسکندری، اصغر همت، سهراب سلیمی، داریوش مودبیان، هادی مرزبان و محمد حاتمی حضور داشتند.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۴ دی تا ۱۲ بهمن ماه در شش استان تهران، خوزستان، لرستان، گلستان، خراسان رضوی و البرز، تهران و دو منطقه آزاد اروند و کیش برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز