خبرگزاری کار ایران

علی مرادخانی در افتتاحیه بخش مناطق جشنواره تئاتر فجر:

بجای شنیدن بغض هنرمندان؛ کلامشان را می‌شنویم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۵

تلاش ما بر آن است تا مشکلات هنرمندان را در آینده کاهش دهیم و به جای شنیدن بغض فروخورده آنها، شنونده کلام امیدوار و آکنده از روزهای پرفروغ فردای تئاتر ایران باشیم.

ایلنا: معاون امور هنری وزیر ارشاد به هنرمندان اطمینان داد‎: اعتماد هنرمندان به دولت را با ادبیات امید و تدبیر پاسخ می‌دهیم.

به گزارش ایلنا‏؛ علی مرادخانی در افتتاحیه بخش مناطق سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در کیش گفت: خوشحالیم که طی این مدت اخیر بسیاری از راهبردها در سیاست اجرایی و فرهنگی دولت از زبان خود هنرمندان بازگو شده است.

وی افزود: مسئولان اداری و اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بستر را برای حضور شایسته ی هنرمندان فرهیخته تئاتر فراهم کنند تا آنان بی دغدغه و مشکل به تولید آثار خود بپردازند.

معاون امور هنری ارشاد با تاکید بر این نکته که وظیفه ما آماده سازی زیرساخت ها برای حصول و بلوغ اتفاقات تئاتری در کل کشور است، تصریح کرد: قبول داریم که در مواردی کمبودهای وجود دارد و در مناطقی شاهد فشردگی امکانات و در بخش هایی از کشور شاهد کمبود امکانت هستیم؛ پس گام نخست ما در فراهم سازی زیرساخت ها تناسب امکانات در کل کشور است.

مرادخانی اضافه کرد: در حضور هنرمندان عنوان می کنم که باید شرایط را برای توسعه این هنر در تمامی بخش ها فراهم کنیم. تئاتر هنر صریح و گاهی انتقادی است؛ پس باید در ابتدا شرایط نقد پذیری را میان مسئولان فراهم کنیم ما همه آماده ایم و بعد آن را بین جامعه توسعه دهیم.

مرادخانی گفت: بدون شک با فراهم ساختن این امکانات و ترتیب اولویت دولت و بعد مردم؛ می توان امیدوار باشیم که در آینده فضای گفت و گو و لحن هنرمندان به جای آکندگی از بغض های فروخورده و ناراحتی های عیان و پنهان؛ لبریز از تدبیر و امید باشد و این تازه زمانی است که توانسته ایم شعار دولت را در بخش فرهنگ جاری و سازی کنیم.

وی با اشاره به بودجه محدود ۱۸ میلیارد تومانی معاونت هنری و بخش های متعدد آن چون هنرهای تجسمی؛ موسیقی؛ مد و لباس و البته تئاتر در سال جاری گفت: امیدوارم در سال آینده بتوانیم با افزایش این سقف بودجه جبران مافاتی برای هنرمندان دلسوز و فهیم و فاخر تئاتر ایران داشته باشیم.

وی به توسعه هماهنگ تئاتر در کل کشور تاکید کرد و گفت: نگاه ما به مقوله توسعه امکانات تنها مختص تهران نیست و تلاش می کنیم تا امکانات استان ها را نیز رونق بخشیم تا دیگر وجود برخی امکانات در تهران برای هنرمندان استانی آرزو، رویا و خیال نباشد.

وی حضور پررنگ بانوان در جشنواره تئاتر فجر را اتفاق مبارکی بیان و ابراز امیداواری کرد تا این روند علاوه بر نشانه های خوبی که از خود به جای گذاشته است به یک هم افزایی ملی و فرهنگی در کشور منتج شود.

مرادخانی ادامه داد: نگاه مهم دولت بر دیپلماسی عمومی و دیپلماسی بین المللی در عرصه فرهنگ استواراست و بر مسسولان تئاتر کشور است تا با تعامل با هنرمندان زمینه توسعه روابط بین فرهنگی در حوزه هنرهای نمایشی را فراهم کنند.

وی افزود: ایران این ظرفیت را دارد که میزبان اجرای عمومی گروه های بین المللی باشد و هنرمندانش در خارج از کشور در صحنه ها بدرخشند، نتیجه این تعامل دوجانبه به ارتقا؛ دانش فنی و معرفت عمومی هنرمندان منتج خواهد شد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد؛ ‎ امنیت شغلی، استمرار فعالیت، اجرای مستمر، تمرکززدایی از تهران، افزایش بهره وری در استان ها را خواسته های به حق و مهم هنرمندان تئاتر دانست.

وی گفت: تلاش می کنیم تا این امکانات با توانایی های موجود و تعامل با نهادهایی چون شهرداری های کل کشور آنگونه که در تهران به انجام رساندیم؛ عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر این مساله که ادبیات موجود در فضای تئاتر کشور باید به لحن امیدوار کننده تغییر پیدا کند، افزود: تلاش ما بر آن است تا مشکلات هنرمندان را در آینده کاهش دهیم و به جای شنیدن بغض فروخورده آنها، شنونده کلام امیدوار و آکنده از روزهای پرفروغ فردای تئاتر ایران باشیم.

در مراسم افتتاحیه تئاتر فجر؛ علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، حمید شاه آبادی مشاور امور هنری وزرت ارشاد، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد و وحید لک مدیر امور استانهای جشنواره بین المللی فجر درکنار هنرمندانی چون داود رشیدی، علی نصیریان، فریندخت زاهدی، سیاوش طهمورث، انوشیروان ارجمند، ایرج راد، پری صابری، ستاره اسکندری، اصغر همت، سهراب سلیمی، داریوش مودبیان، هادی مرزبان و محمد حاتمی حضور داشتند.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۴ دی تا ۱۲ بهمن ماه در شش استان تهران، خوزستان، لرستان، گلستان، خراسان رضوی و البرز، تهران و دو منطقه آزاد اروند و کیش برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز