خبرگزاری کار ایران

ابراز رضایت پشت‌کوهی از استقبال مخاطبان نمایش در جزیره کیش؛

«از استخوان خالی شدم» در تهران اجرای عموم خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۱۹

نمایش جدید گروه تئاتر " تی‌توک " بر اساس قصه‌ی " دا ماهی "، اسطوره‌ای متعلق به جنوب کشور خلق شده که ناجی عشق است و اجازه نمی‌دهد عشق در جهان از بین برود.

ایلنا: سرپرست گروه نمایش " تی‌توک " ضمن ابراز رضایت از استقبال مخاطبان در جزیره کیش اعلام کرد، پس از اجرای این اثر در مشهد، نمایش " از استخوام خالی شدم " را به مدت یک هفته در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پشت‌کوهی، کارگردان نمایش " از استخوان خالی شدم " ضمن ابراز رضایت از اجرای اثر تازه خود در جزیره کیش اظهار داشت: با توجه به اینکه جزیره کیش برای نخستین بار میزبان آثار نمایشی جدی می‌شد استقبال مخاطبان بسیار خوب و رضایت‌ بخش بود. به هرحال تماشاگران و مردم جزیره معمولا شاهد اجرای نمایش‌های غیر جدی و کمدی‌های معمولی بودند اما شبی که نمایش ما روی صحنه رفت تعداد قابل قبولی در سالن حضور داشتند و به تماشای کار نشستند.

این هنرمند در ارتباط با داستان نمایش " از استخوان خالی شدم " بیان کرد: ابراهیم منصفی شاعر بلند آوازه جنوب سال‌ها پیش از انقلاب داستان کوتاهی بر اساس یک اسطوره جنوبی نوشته بود که من نمایش‌نامه را بر اساس این قصه نوشتم.

سرپرست گروه " تی‌توک " تصریح کرد: نمایش بر اساس داستان پرنده ای اسطوره‌ای و ناجی عشق به نام " دا ماهی " است که اجازه نمی‌دهد عشق در جهان از بین برود. این موجود دلی بزرگ مانند نهنگ دارد که جنگ و خونریزی در آن بی‌معناست و موجودات همواره در صلح و صفا کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی همچنین به موسیقی خلق شده برای نمایش " از استخوان خالی شدم " اشاره کرد و گفت: موسیقی نمایش ما تلفیقی از ترانه‌های بندری نوشته خود من و ابراهیم منصفی در کنار آثاری از هندوستان و مجارستان است.

پشتکوهی که پس از اجرا در جزیره کیش به همراه گروه خود عازم مشهد شده است عنوان کرد: قرار است دو اجرا در سالن تئاترشهر مشهد داشته باشیم که با توجه به سابقه برگزاری‌ جشنواره‌های متعدد در این استان همه چیز تا اینجا منظم به نظر می‌رسد اما نکته‌ای که نباید از خاطر ببریم این است که وقتی در شهر جشنواره‌ای بین‌المللی برگزار می‌شود انتظار داریم تمام شهر درگیر باشد نه فقط اداره ارشاد استان و تعدادی از ارگان‌های مرتبط دولتی.

کارگردان نمایش " مثل آب برای شکلات " در پایان گفت: باید خانواده‌ها را هرچه بیشتر درگیر تماشای اجرای آثار نمایشی کنیم تا به تحقق شعار تئاتر برای همه نزدیک شویم. این کار به برنامه‌ریزی دقیق‌تری نیاز دارد تا برگزاری جشنواره علاوه بر مسئولان استانی و وزارت ارشاد شهرستان‌ها مردم را نیز بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهد که اطلاع رسانی و تبلیغات نقش مهمی در این امر بر عهده دارد.

نمایش از " استخوان خالی شدم " با حضور دو بازیگر زن مجارستانی «کامیلا فاتیول» و «هرمینا فاتیول»، دو بازیگر مرد هندی «سوتهیر» و «ویشپال» که در کنار محمد سایبانی، حسین اصیلی و بهروز عباسی بازیگران بندرعباسی این نمایش ایفای نقش می‌کنند در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در کیش اجرا شد که حسین طاهری، مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی کشور یکی از تماشاگران حاضر در سالن بود. این گروه نمایش را سپس در استان‌های خراسان رضوی و گلستان نیز اجرا روی صحنه می‌برد.

گروه نمایش " تی‌توک " پس از اجرا در مشهد برای روی صحنه بردن " از استخوان خالی شدم " به تهران سفر می‌کند تا طی روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن دو اجرا در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر داشته باشد.

این گروه همچنین بلافاصله پس از پایان جشنواره بین ‌المللی تئاتر فجر این اثر نمایشی را به مدت یک هفته برای عموم مخاطبان در تهران روی صحنه می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز