خبرگزاری کار ایران

" ماضی استمراری " در قشقایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۹۲

نمایش «ماضی استمراری» به کارگردانی ندا هنگامی هفتم و هشتم بهمن ماه در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

ایلنا: ندا هنگامی که پس از سال‌ها دوری از صحنه با نمایش «ماضی استمراری» نوشته مرضیه ازگلی به صحنه تئا‌تر بازمی‌گردد، این نمایش را با حضور بازیگرانی چون، ناهید مسلمی، خسرو شهراز، ندا مقصودی، شیدا خلیل، سعید زارعی، رابعه معدنی و وحید آقاپور برای نخستین بار در بخش تازه‌های تئا‌تر ایران و چشم انداز سال ۹۳ در سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، این نمایش قصه ۱۵ سال زندگی یک خانواده تهرانی است که روایتش را از سال ۱۳۷۵ آغاز می‌کند یعنی وقتی خانه آن‌ها در طرح شهرداری قرار می‌گیرد. در روزهای یاد شده در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن قشقایی اجرا خواهد شد.

هنگامی درباره علت انتخاب متن ماضی استمراری گفت: برای حضور در بخش چشم‌انداز باید متنی ایرانی را ارائه می‌کردم و چند سالی است مرضیه ازگلی را می‌شناسم و متن‌هایش را خوانده بودم. فضای این نمایشنامه را به جهت اینکه امکان ایجاد یک فضای سورئال را داشتم(با وجود اینکه متن و روایت کاملا رئال است) و این موضوع به ذهنیت من نزدیک است انتخاب کردم. متن سادگی خوبی دارد و روایت ان روان است. در عین حال آدمهای نمایش برایم بسیار آشنا بودند.

ندا هنگامی کارگردان برگزیده بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر برای نمایش «آژی‌دهاک» است و این نمایشنامه را پیش از این در فستیوال تئا‌تر مولوی نمایشنامه‌خوانی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز