خبرگزاری کار ایران

تغییر در برنامه کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۱۹

برنامه کارگاه‌های آموزشی از ۶بهمن با کارگاه " موسیقی بدن " توسط ولادیمیر استانیفسکی ادامه پیدا می کند.

ایلنا: دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تغییر مکان برگزاری کارگاه آموزشی کشور نروژ خبر داد.

به گزارش ایلنا، کارگاه آموزشی " ایبسن و یون فوسه " که قرار است توسط هلگه رونینگ از کشور نروژ در روز ۱۰بهمن برگزار شود، به سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر انتقال یافت.

کارگاه " نمایش فیلم سایه‌ها اثر یون فوسه " نیز که قرار بود با حضور آنا هولتن از نروژ در ادامه این کارگاه برگزار شود نیز در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر تشکیل خواهد شد. کارگاه‌های نروژ در روز پنجشنبه(۱۰بهمن) از ساعت ۱۵ آغاز می‌شوند.

کارگاه " روزنامه‌نگاری و تئاتر " نیز که قرار بود روز ۵ بهمن در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شود لغو شد. برنامه کارگاه‌های آموزشی از ۶بهمن با کارگاه " موسیقی بدن " توسط ولادیمیر استانیفسکی ادامه پیدا می کند.

در همین رابطه همچنین کارگاه " دراماتورژی و نقد دراماتیک "، روز سه شنبه(۸بهمن) با حضور علی پور عیسی در قالب سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

علی پور عیسی در این کارگاه آموزشی سعی می‌کند با بحثو گفتگو با علاقمندان این رشته برخی از سوءتفاهماتی که در ایران درباره این رشته تحصیلی وجود دارد را برطرف کند. او مشاغل مختلف کسی که دراماتورژی می‌خواند را توضیح می‌دهد: درباره مدیر ادبی، دراماتورژ اجرا، منتقد تئاتر، ناشر و انتشارات و پژوهشگر و هنرمند مولف صحبت می‌کند. درباره مدل‌های مختلف دراماتورژی اجرا و حیطه های کاری یک دراماتورژ اجرا از شروع تا پایان کار نمایش و همکاری‌اش با عوامل نمایش در شیوه‌های گوناگون کارگردانی را بحثمی ‌کند، و همچنین در حین گفتگو، دروس دانشگاهی این رشته تحصیلی که خود در ییل آمریکا گذرانده را شرح می‌دهد.

علی پور عیسی فارغ التحصیل رشته دراماتورژی و نقد دراماتیک(‪Dramaturgy and Dramatic Criticism) با مدرک ‪MFA(آخرین مدرک تخصصی در دانشکده های حرفه‌ای آمریکا) از دانشگاه ییل(‪Yale University) است. همچنین کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز دارد.

از سال ۱۳۹۰ عضو دراماتورژها و مدیران ادبی آمریکا(LMDA) است او همواره در ترجمه‌ها از فارسی به انگلیسی و مقالاتش سعی در معرفی هنرهای نمایشی ایران به غرب و شرق داشته است که می‌توان به شرکت در کنفرانس های بین المللی ترجمه و اجراگرایی در دانشگاه باپتیست هنگ کونگ(۱۳۹۲) و کنفرانس مطالعات قرن ۱۸ و ۱۹ در دانشکده ادبیات انگلیسی دانشگاه ییل(۱۳۸۹) اشاره کرد. او در حال حاضر مشغول ساخت فیلمی مستند به زبان انگلیسی برای شبکه پرس تیوی برای معرفی تئاتر ایران به مخصوصا دنیای غرب است.

کارگاه " دراماتوری و نقد دراماتیک " روز سه‌شنبه ۸ بهمن ساعت ۱۰ تا ۱۳ و در تماشاخانه سه نقطه برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این کارگاه با شماره تلفنهای۶۶۴۸۸۱۰۶۹،۶۶۹۶۷۸۶۱دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تماس بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز