خبرگزاری کار ایران

اختتامیه نخستین جشنواره تئا‌تر فجرِ خراسان رضوی برگزار شد؛

تماشاگر مشهد «رابینسون و کروزوئه» را پسندید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۴

یوسفی: قرار نیست جشنواره به همین امسال ختم نخواهد شد و به‌خاطر استقبال بی‌نظیر و خارج از تصور مردم هنر دوست مشهد در سال‌های آینده با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

ایلنا: آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجرخراسان رضوی با حضور مسئولان و هنرمندان پیشکسوت این استان انجام شد.

به گزارش ایلنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر مشهد شب گذشته و با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سعید سرابی مدیر کل، حمید طباطبائی معاون هنری و سینمایی، صدرا یوسفی دبیر جشنواره، حسن رونده ناظر جشنواره فجر استانی، علی روحی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و همچنین چند تن از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئا‌تر و سینمای استان و کشوراز جمله محمد الهی و جمع کثیری از مردم در تالار اصلی تئا‌تر شهر مشهد برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر مشهد در این مراسم گفت: برگزاری کارگاه‌های نمایشی ویژگی بارز و نقطه عطف این جشنواره بود.

صدرا یوسفی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر مشهد با بیان اینکه جشنواره فوق قله تئا‌تر کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: همه گروه‌های تئا‌تر سعی می‌کنند نتیجه تلاش یک ساله خود را در این جشنواره ببینند از این‌رو برای هنرمندان، شرکت در این جشنواره افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال با وجود مطالبات موجود موفق به برگزاری نخستین دوره این جشنواره شدیم که برگزاری آن به نوعی مطالبات هنرمندان تئا‌تر استان محسوب می‌شود.

به گفته یوسفی؛ در طول ۶ روز جشنواره، ۴ نمایش، ۳ جلسه نقد و بررسی و ۴ کارگاه نمایش برگزار شده است.

وی، نقطه عطف و ویژگی بارز این جشنواره را برگزاری کارگاه‌های آموزشی دانست و متذکر شد: نه تنها نگاه جدی به این کارگاه‌ها از سوی مخاطبان انجام شد بلکه حدود ۲هزار نفر از اجرای نمایش‌های این جشنواره دیدن کردند.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر مشهد در پایان با قدردانی از اهالی رسانه‌ای به واسطه پوشش خبری در طول این هفته و همکاری روابط عمومی جشنواره فوق با مطبوعات و خبرگزاری‌ها، بیان داشت: گروه‌های نمایش خراسان رضوی در سه روز گذشته اجراهای خود را در جشنواره تهران آغاز کرده‌اند که امیدواریم نتایج موفق و خوبی را کسب کنند.

همچنین در ادامه مراسم، حمید طباطبایی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: ویژگی بارز این جشنواره را برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی دانسته و افزود: این کارگاه‌ها که با حضور پر شور جوانان و نوجوانان برگزار شد بعد از جشنواره هم ادامه می‌یابد و طبق برنامه ریزی‌ها احتمالا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: این جشنواره قرار نیست به همین امسال ختم شود و به خاطر استقبال بی‌نظیر و خارج از تصور مردم هنر دوست مشهد در سال‌های آینده با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

در آئین اختتامیه جشنواره تئا‌تر فجر مشهد دو نمایش «دو به یک به نفع بارسلونا» و «رابینسون و کروزوئه» به عنوان دو نامزد برگزیده مخاطبان معرفی شدند که در نتیجه نمایش «رابینسون و کروزو» با داشتن آرای بیشتر منتخب و از سرپرست گروه نمایشی، علی فتوحی به نمایندگی از گروه تقدیر شد.

لازم به ذکر است جشنواره تئا‌تر فجر در منطقه آزاد کیش نیز شب گذشته به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز