خبرگزاری کار ایران

استقبال از نمایش «سرایت درد» و تقدیم یک اثر به علیرضا نادری

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۳۱

نمایش «سرایت درد» و «فلان و چنان حکومت خان جان» امروز یکشنبه(۶ بهمن) نیز در جریان سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌روند.

ایلنا: سی و دومین جشنواره تئاتر فجر روز گذشته شاهد استقبال تماشاگران از اجرای نمایش «سرایت درد» محصول کشور فرانسه و تقدیم اجرای نمایش «فلان و چنان حکومت خان جان» نوشته رضا شاهبداغی و کارگردانی مهدی محمدی به علیرضا نادری، نمایش‌نامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «فلان و چنان حکومت خان جان» که روز گذشته و در جریان هفتمین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران در میان استقبال تماشاگران روی صحنه رفت.

علیرضا نادری میهمان ویژه این اجرا بود که گروه اجرایی درنهایت ضمن سپاس از حضور علاقه‌مندان به هنر نمایش در سالن اجرای خود را به این نویسنده تقدیم کرد.

«فلان و چنان، حکومت خان‌جان» روایت تخیلی از دوران قاجار است که توسط گروهی از هنرمندان شهرستان خمین خلق شده و در این دوره از جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

همچنین نمایش «سرایت درد» نماینده کشور فرانسه در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر از جمله آثاری بود که روز گذشته با استقبال تماشاگران مواجه شد.

نمایش «سرایت درد» که یک اثر بی‌کلام است، مجموعه‌ای از برخورد‌ها، حرکت‌ها و تنش‌ها را به نمایش می‌گذارد که با استفاده از توانایی‌های فیزیکی اجرا می‌شود.

این اثر توسط «ماتورین بولز» یکی از بنیانگذاران کمپانی «دست‌ها، پا‌ها و نیز سر» در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت اما نکته قابل توجه اینکه استقبال از اثر به اندازه‌ای بود که عده‌ی زیادی از مخطبان به ناچار پشت درب‌ ورودی سالن ماندند.

توانایی بالای فیزیکی بازیگر اثر یکی از ویژگی‌های اجرای این نمایش بود که از سوی مخاطبان با تحسین مواجه شد.

از جمله نمایش‌های این کارگردان می‌توان به " پنجره‌ها "، " مماس " و " علی " اشاره کرد. او با طراحان حرکت از جمله " فرانسوا ورت " و " کیتاسودوبواس " همکاری داشته و سال ۲۰۰۹ جایزه سیرک‌های هنری از انجمن حقوق نویسندگان فرانسوی را بدست آورده است.

نمایش «سرایت درد» به کارگردانی ماتورین بولز از کشور فرانسه امروز نیز در جریان سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز