خبرگزاری کار ایران

درخواست مسعود رایگان از وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه تئاتر فجر؛

بزرگان تئاتر که به حالت قهر از کشور رفتند را با مهر بازگردانید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۰

یایید با خرد، تدبیر و اعتدال هنرمندانی که با قهر از کشور رفته‌اند باشان و احترام والا و درخورشان به کشور بازگردانیم. با مهربانی بهرام بیضایی، رکن‌الدین خسروی، محمد کوثر و حسین پرورش را به کشور بازگردانیم.

ایلنا: مسعود رایگان شب گذشته شنبه(۱۲ بهمن) در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر پس از اهدای تندیس و دیپلم افتخار بازیگری بخش بین‌الملل جشنواره سی و دوم به پیام دهکردی، پشت تریبون حاضر شد و از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا بزرگان تئاتر ایران را که به حالت قهر و با دلخوری از کشور کوچ کردن را با مهر به میهن بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیام دهکردی که در اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر فجر با فرهاد آئیش، ایفاگر نقش «سقراط» رقابت می‌کرد، پس از دریافت تندیس و جایزه نقدی جشنواره از علی مرادخانی بابت حمایت از جشنواره «امید» قدردانی کرد.

پیام دهکردی برای بازی در نمایش «مرد بالشی» از ایران برگزیده بخش بین‌الملل شد، پس از دریافت جایزه از دستان مسعود رایگان گفت: این جوایز گذراست و چیزی که می‌ماند تئا‌تر و نمایش است و باید دوباره آغاز کنیم.

وی در ادامه بابت حمایت‌های معاون هنری وزیر ارشاد از جشنواره تئاتر «امید» قدردانی کرد و اظهار داشت: دوست دارم از آقای مرادخانی، معاون هنری ارشاد تشکر کنم که یک تنه از جشنواره تئا‌تر «امید» که یک جشنواره خصوصی تئا‌تر برای جوانان است حمایت می‌کند. وظیفه ماست که به سمت تئا‌تر خصوصی برویم و به فردا‌ها فکر کنیم که اگر نخبه‌های ما از دستمان بروند دیگر هیچ چیزی برایمان نمی‌ماند.

اما سخنان مسعود رایگان، هنرمند پیشکسوت عرصه تئا‌تر، سینما و تلویزیون نیز پس از صحبت‌های پیام دهکردی با استقبال و تشویق ممتد حاضران در سالن مواجه شد.

این هنر صحبت خود را با نقل قولی از حضرت علی(ع) آغاز کرد و خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌ ایشان می‌فرمایند که مهربانی کمند دوستی است. وزیر ارشاد دست شما با مهربانی به سمت اهالی تئا‌تر دراز شد و ما هم با مهربانی دست شما را می‌فشاریم زیرا مهربانی کلید قفل درهای بسته است.

وی در پایان عنوان کرد: بیایید با خرد، تدبیر و اعتدال هنرمندانی که با قهر از کشور رفته‌اند باشان و احترام والا و درخورشان به کشور بازگردانیم. با مهربانی بهرام بیضایی، رکن‌الدین خسروی، محمد کوثر و حسین پرورش را به کشور بازگردانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز