خبرگزاری کار ایران

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در گفتگو با ایلنا؛

استعفای سعید اسدی موجب افزایش نگرانی‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۴۵

قائدی: در شرایط سخت موجود برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی، مسئولان " دانشگاه هنر " برای در اختیار قرار دادن سالن نمایش دانشگاه، از ما روزی ۶۰۰ هزار تومان اجاره درخواست کرده‌اند!

ایلنا: استعفای سعید اسدی از مدیریت مرکز تئاتر مولوی بیش از هر چیز نشان از مشکلات پشت پرده‌ی موجود در برابر بازسازی این محل دارد و طبق آنچه پیش‌بینی می‌شد جریان دانشگاهی، به ویژه هفدهمین جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی ایران از این رویداد آسیب فراوان خواهد دید. سیاوش قائدی(دبیر این دوره‌ی جشنواره) در گفتگو با ایلنا ضمن تایید این نکته از عدم همکاری دانشگاه‌های کشور و افزایش نگرانی‌ها پس از خداحافظی اسدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ سیاوش قائدی، دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، ضمن ارائه توضیحاتی درباره نگرانی‌های دبیرخانه از استعفای سعید اسدی و سرنوشت برگزاری دوره جدید این رویداد در اردیبهشت ماه سال ۹۳ گفت: هفته آینده با مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران قرار ملاقات دارم تا درباره سرنوشت برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویان و در نظر گرفتن محلی برای اجرای آثار راه‌ یافته به مرحله پایانی مشخص کنیم. این جلسه برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و به نوعی تکلیف همکاری مجموعه تالار مولوی برای برگزاری این دوره مشخص خواهد شد.

وی به استعفای سعید اسدی اشاره کرد و درخصوص تاثیر این تصمیم بر روند جشنواره تئاتر دانشگاهی اظهار داشت: تا زمانی که دکتر اسدی مدیریت مرکز تئاتر مولوی را بر عهده داشت؛ همواره تاکید می‌کرد تمام تلاش خود را برای بازسازی تالار مولوی و رسیدن آن به روزهای برگزاری جشنواره انجام می‌دهد که انصافا تا آخرین روز دست از پی‌گیری نکشید. اما با اعلام استعفای ایشان برای من هم نگرانی‌هایی به وجود آمده که به عنوان نماینده دانشجویان در دیدار با مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران درمیان می‌گذارم.

دبیر جشنواره جشنواره تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه اگر امکان به خدمت گرفتن تالار مولوی وجود نداشته باشد ناچاریم با سالن‌‌های دیگر وارد تعامل شویم؛ عنوان کرد: در این زمینه با مشکلات فراوانی مواجه هستیم و متاسفانه همکاری‌های لازم صورت نمی‌گیرد. به عنوان نمونه با معاونت فرهنگی " دانشگاه هنر " مذاکراتی داشتیم که طی آن تفاهم‌نامه‌ای به امضای دو طرف رسید و قرار شد امکاناتی در اختیار جشنواره تئاتر دانشگاهی قرار بگیرد اما تا این لحظه به هیچ‌یک از تعهدها عمل نشده است.

وی افزود: ‌ این درحالی است که آقای کشن فلاح، ریاست این دانشگاه از برگزاری جشنواره استقبال می‌کند و دستورهای لازم برای همکاری از سوی ایشان صادر شده اما متاسفانه زیر مجموعه ایشان و بخصوص معاونت فرهنگی همکاری نمی‌کند.

قائدی تصریح کرد: جالب اینجاست که در شرایط سخت موجود برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی، مسئولان دانشگاه هنر برای در اختیار قرار دادن سالن نمایش دانشگاه از ما روزی ۶۰۰ هزار تومان اجاره درخواست کرده‌اند!

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران همچنین از عدم همکاری و همراهی دانشگاه آزاد با این رویداد گلایه کرد و گفت: هر سال بسیاری از شرکت کنندگان در جشنواره را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت چیزی حدود ۵۰ درصد از افراد علاقه‌مند به حضور از دانشجویان این دانشگاه‌ها هستند که تعداد آن‌ها در میان نفرات برگزیده هم کم نیست، اما متاسفانه گویا برای مسئولان دانشگاه آزاد اهمیتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان فرهنگی " دانشگاه آزاد " کوچکترین حمایتی از برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی نمی‌کنند، بیان کرد: مسئولان دانشکده " هنر و معماری " برای آنکه سالن کوچک نمایش را در اختیار جشنواره قرار دهند از ما طلب پول می‌کنند و نه تنها حمایتی صورت نمی‌گیرد، بلکه متاسفانه قصد کسب درآمد از جشنواره دانشگاهی نیز وجود دارد.

قائدی در پایان گفت: ریاست دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری طی سال‌های گذشته کوچکترین توجهی به درخواست‌ها نداشته و اصولا از جریان جشنواره تئاتر دانشگاهی کوچکترین حمایتی نمی‌کند. در حالیکه دبیرخانه همواره بهترین همکاری را با دانشجویان دانشگاه آزاد داشته و هنرمندانی همچون محمد مساوات با حضور در این رویداد و از دل جشنواره دانشگاهی به جریان تئاتر کشور معرفی شدند.

سرنوشت امروز مرکز تئاتر مولوی که استعفای سعید اسدی از مدیریت مجموعه را به همراه داشت، نتیجه عملکرد مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تهران در دولت‌های نهم و دهم است. اما خداحافظی اسدی و کناره‌گیری او از این سمت شائبه‌هایی را در خصوص عدم علاقه‌ی مسئولان دانشگاه تهران به ادامه همکاری با این مدیر به وجود آورده است. اینکه گویا قرار است همچنان شاهد ادامه سیاست‌های ۸سال گذشته و حضور مدیران دوره‌ی احمدی‌نژاد در اداره امور دانشگاهی و کارشکنی‌ آن‌ها در پیش‌برد اهداف گوناگون فرهنگی باشیم.

نگرانی‌هایی که متاسفانه وزیر علوم، ریاست دانشگاه تهران و مسئولان پایین دستی این دانشگاه با در پیش گرفتن رویه اسلاف خود در ۸ سال گذشته کوچکترین توجهی به آن‌ها نمی‌کنند. گویا جامعه دانشگاهی و هنری کشور در دوران ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی هم باید ادامه رویکرد احمدی‌نژاد به مهمترین مرکز تئاتر دانشگاهی ایران را شاهد باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز