خبرگزاری کار ایران

میلاد نیک‌آبادی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

معاونت هنری «تالار مولوی» را به سالن‌های نمایش اضافه کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۷

اگر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران توان اداره درست این مجموعه را ندارد، بهتر است مدیریت را به جهاد دانشگاهی بازگرداند یا پردیس هنرهای زیبا مسئولیت رسیدگی به تالار مولوی را برعهده بگیرد.

ایلنا: میلاد نیک‌آبادی، ضمن رد نظر مسئولان دانشگاه تهران مبنی بر فعال بودن مرکز تئاتر مولوی مانند قبل، معتقد است معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با صرف کمترین هزینه دو سالن مجموعه را به زیرساخت‌های تئاتر کشور اضافه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میلاد نیک‌آبادی با رد صحبت‌های بعضی مسئولان دانشگاه تهران درخصوص فعالیت بدون تنزل مرکز تئاتر مولوی گفت: اینکه بیان می‌شود تالار مولوی مثل گذشته به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد واقعیت ندارد و من فکر می‌کنم هنرمندان تئاتر هم نباید این از خود گذشتگی را انجام دهند و آثار خود را در شرایط نابسامان روی صحنه ببرند.

وی افزود: همین چیزی که امروز به عنوان مولوی وجود دارد هم حاصل تلاش‌های سعید اسدی است که در دوران مدیریت خود بارها فریاد زد این مجموعه نیاز به حمایت دارد اما متاسفانه توجه نشد و هیچ اتفاقی نیفتاد. این در حالی است که طی دو سال فعالیت آقای اسدی شما شاهد معرفی بهترین استعدادها و نیروهای تئاتر دانشجویی به جریان اصلی تئاتر کشور بودید.

کارگردان نمایش «رابینسون کروزئه» ضمن اشاره به اعلام اجرای نمایش در مرکز تئاتر مولوی از سوی مسئولان معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: بدا به حال مدیرانی که تنها به فکر ارائه آمار هستند. همه مطلع هستیم به محض اعلام فراخوان ارسال درخواست‌ برای اجرا تعداد بسیار زیادی از هنرمندان و گروه‌ها اعلام آمادگی کردند اما به دلیل تامین نشدن اندک بودجه‌ای برای بازسازی مجموعه، فعالیت در تالار مولوی به حالت نیمه تعطیل در آمده است.

این هنرمند به کاستی‌های سخت‌افزاری تئاتر ایران و امکانی که مرکز تئاتر مولوی در صورت فعالیت به داشته‌های تئاتر کشور اضافه می‌کند اشاره کرد و گفت: تالار مولوی با توجه به دو سالنی که در اختیار دارد امکانات خوبی برای اجرای آثار تجربی دانشجویان و کشف استعداد آن‌ها در اختیار می‌گذارد. علاوه بر اختصاص بودجه برای برطرف شدن کمبودهای این مجموعه ما به مدیری نیاز داریم که از گروه‌های نمایشی حمایت کند.

وی همچنین بر تجدیدنظر در خصوص نهاد اداره کننده تالار مولوی تاکید کرد و ادامه داد: اگر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران توان اداره درست این مجموعه را ندارد، بهتر است مدیریت را به جهاد دانشگاهی بازگرداند و یا اینکه پردیس هنرهای زیبا مسئولیت رسیدگی به تالار مولوی را برعهده بگیرد.

نیک‌آبادی ضمن اشاره به استعفای سعید اسدی از مدیریت مرکزتئاتر مولوی عنوان کرد: خوشحالم به هرحال بعضی استعفاها موجب راه افتادن جریانی برای حمایت از این مجموعه مهم تئاتر ایران می‌شود، اما به هرحال باید منتظر باشیم تا ببینیم در نهایت چه فردی به عنوان مدیر جدید معرفی می‌شود و آیا این فرد می‌تواند کشتی ویران را به مقصد برساند یا خیر؟ همچنین نباید فراموش کنیم در این مسیر نه تنها دانشگاه تهران، بلکه مرکزهنرهای نمایشی، معاونت هنری و شهرداری تهران موظف به همکاری هستند.

وی به تاکید معاونت هنری وزارت ارشاد برای گسترش سالن‌های نمایش اشاره کرد و افزود: اطمینان دارم از این به بعد در برابر فعال شدن مرکز تئاتر مولوی سنگ‌اندازی‌های بسیاری رخ خواهد داد و اجازه داده نمی‌شود دانشجویان به راحتی در خانه‌ی خود فعالیت کنند. اما معتقدم که این بنا با صرف اندک هزینه‌ و کمترین امکانات به چرخه زیربنایی تئاتر کشور اضافه می‌شود و قادر به فعال‌سازی نیروی زیادی خواهد بود.

این هنرمند جوان در انتها گفت: شرایط بسیار سختی بر مولوی حاکم است و هرکس هم بیاید تا از حمایت و بودجه مورد نیاز برخوردار نشود قادر به هیچ کاری نخواهد بود. بخصوص وقتی در شرایطی قرار داریم که حتی چراغ‌های مولوی کار نمی‌کند و مسعود دلخواه ناچار شده برای اجرا در سالن اصلی از سالن کوچک کابل‌کشی کند. در این موقعیت حتی اعلام حمایت شفاهی مدیران به کار نمی‌آید و باید شاهد اقدام عملی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز