خبرگزاری کار ایران

مجید امرایی:

برنامه مدیرکل مرکز برای زمین سوخته‌ی تئاتر چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۴۰

بد نیست مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی گزارشی شفاف از مسائل مالی سال ۹۲ ارائه کند تا خانواده تئاتر آگاه شود چه میزان از بدهی عنوان شده توسط معاون هنری وزیر ارشاد به تئاتر ارتباط دارد.

ایلنا: مجید امرایی، مدیر سابق انجمن تئاتر خیابانی اعلام برنامه‌های تئاتر کشور را یکی از دغدغه‌های این روزهای هنرمندان و کارشناسان عرصه هنرهای نمایشی می‌داند و معتقد است؛ بد نیست مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی اطلاعاتی را درباره آنچه طی یک سال گذشته بر بودجه تئاتر گذشت، شفاف با اهالی تئاتر مطرح کند تا کارشناسان این حوزه مطلع شوند چه مقدار از بودجه تئاتر کشور واقعا برای حمایت از آثار هزینه شده است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، امرایی مهمترین مشخصه تئاتر امروز را از کار افتادگی فرآیندهای فکری و عدم پاسخگویی عاطفی به مخاطبان عنوان کرد و گفت: در این شرایط می‌توانیم وضعیت تئاتر را به فردی تشبیه کنیم که دچار شیزوفرنی است و اگر مدیریت فعلی پاسخی فوری برای مسائل نداشته باشد تنها می‌توانیم بگوییم دریغ از پارسال.

وی با ارائه پیشنهادی ادامه داد: بد نیست مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی گزارشی شفاف از مسائل مالی سال ۹۲ ارائه کند تا خانواده تئاتر آگاه شود چه میزان از بدهی عنوان شده توسط معاون هنری وزیر ارشاد به تئاتر ارتباط دارد و از سوی دیگر مشخص شود معاونت پیشین چه مقدار از بودجه دریافتی را صرف حمایت از گروه‌های نمایشی کرده است.

کارگردان نمایش " معبد " همچنین به عملکرد معاونت هنری سابق و مرکزهنرها نمایشی در حوزه تئاتر خیابانی اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت مدیرانی که فرصت طلبانه، مدیریت در تئاتر را به محفلی برای حضور مستمر در جشنواره‌ها شمردند چه می‌شود؟ آیا مطالبات هنرمندان تئاتر خیابانی پرداخت خواهد شد؟ همچنین وضعیت دفاتر تخصصی مانند تئاتر خیابانی چیست؟

وی فاصله گرفتن از برگزاری جشنواره‌های بی‌خاصیت را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: از سوی دیگر آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد فاصله گرفتن از جشنواره‌ زدگی دوره قبل است و بد نیست مرکزهنرهای نمایشی مشخص کند چه برنامه‌ای برای جشنواره‌هایی دارد که عموما نمایشی از جشنواره‌ بوده و تا امروز هیچ خروجی نداشتند.

مدیر سابق انجمن تئاتر خیابانی گفت: آیا مدیریت جدید تئاتر کشور نگاهی به جدول جشنواره‌ها طی ۱۰ سال گذشته داشته تا این واقعیت آشکار شود به ویژه در جشنواره‌های تازه تاسیس توسط مرکزهنرهای نمایشی، در این مدت تنها برای حدود ۳۰ گروه تکراری بودجه هزینه شده؟

امرایی توجه به تئاتر شهرستان‌ها را از دیگر بخش‌های مهم دانست و اضافه کرد: بد نیست اهالی تئاتر از برنامه مرکز در خصوص اجرای عمومی آثار نمایشی‌‌ در شهرستان‌ها مطلع شوند. اینکه اصولا و به طور کل چه برنامه‌ای برای تئاتر شهرستان‌ها وجود دارد، سرنوشت تئاترشهر استان‌ها و رسیدگی به گسترش این رویکرد چه می‌شود و سرانجام طرح استقرار گروه‌های تئاتر استان‌ها چیست؟

کارگردان نمایش " عشق باران " با بیان اینکه هیچ‌گاه به درستی تشریح نشد نسبت مدیریت مرکزهنرهای نمایشی با نهادهای صنفی همچون خانه تئاتر و انجمن‌ها به چه صورت خواهد بود؛ اظهار داشت: نیاز است تا مدیریت جدید یک بار پا در مسیر صداقت بگذارد به صورت شفاف اعلام کند بودجه سالانه تئاتر کشور چقدر است و چقدر از این مبلغ به صورت مستقیم برای حمایت از گروه‌ها هزینه می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم به زودی شاهد اعلام برنامه‌ها برای احیای این زمین سوخته تئاتر کشور باشیم و همه مطلع شوند حداقل طی چهارسال پیش‌رو باید منتظر چه سرنوشتی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز