خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه‌ای نمایش «آنتراکت بی‌ آنتراکت» مطرح شد:

مقتدی: بازبین‌ها با گروه گفتگوی حرفه‌ای داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۳۷

در بازبینی‌ها با هیچ مسئله‌ای مواجه نشده‌ایم و تغییرات ما در حد یک کلمه بود که از سوی مسئولان نظارت پیشنهاد شد.

نشست رسانه‌ای نمایش «آنترکت بی‌آنتراکت» ظهر امروز(۱۸ فروردین) با حضور عوامل این اثر در سالن نشست‌های مجموعه تئا‌تر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریسا مقتدی؛ کارگردان نمایش «آنترکت بی‌آنتراکت» با بیان اینکه زمان اجرای کار چند نوبت تغییر داشت؛ گفت: ابتدا قرار بود نمایش را پس از جشنواره فجر به صحنه ببریم که به دلیل زمانبندی‌ها به دهه نخست اسفند موکول شد. اما به دلیل مسائل درون گروهی امکان اجرا در این زمان نیز وجود نداشت و ما از آقای نادری خواهش کردیم کار را سال ۹۳ روی صحنه ببریم که ایشان پذیرفتند.

وی افزود: نمایش ما در فضایی مدرن و با نگاه متفاوت به موضوعات روزمره می‌پردازد و به دغذغه‌های ما در گروه تئا‌تر «آقالو» مبنی بر توجه به روابط انسانی بسیار نزدیک است. اینکه جزئیات چگونه می‌توانند در ادامه یک رابطه زن و شوهری، دوستی و همکاری اثر بگذارند.

این هنرمند درباره شیوه اجرایی نیز توضیح داد و اضافه کرد: این تجربه در کارهای قبلی گروه نیز اتفاق افتاده بود و با توجه به استقبال مخاطبان، هنرمندان، منتقدان و البته علاقه شخصی تصمیم گرفتم شیوه مورد نظر را ادامه بدهم. در درآماتورژی کار نیز مانند موسیقی تلاش کردیم روابط فرا جغرافیایی باشد.

مقتدی با بیان اینکه قرارداد این نمایش دریافت کمک هزینه و گیشه خواهد بود، گفت: شاید خوش شانس بودم که تواستم چنین قرار دادی ببندم اما باید به این نکته اشاره کنم که هیچیک از بازیگران تا این لحظه با من وارد بحث‌های مالی نشده و امیدوارم در پایان بتوانم به شکل شایسته از آن‌ها قدردانی کنم.

کارگردان نمایش «آنتراکت بی‌آنتراکت» در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط شورای نظارت و ارزشیابی با گروه در بازبینی و تغییرات صورت گرفته در متن بیان کرد: در بازبینی‌ها با هیچ مسئله‌ای مواجه نشده‌ایم و تغییرات ما در حد یک کلمه بود که از سوی مسئولان نظارت پیشنهاد شد.

سینا رازانی یکی از بازیگران این نمایش در خصوص همکاری خود با گروه بیان کرد: زمانی که پیشنهاد همکاری مطرح شد در شرایطی قرار داشتم که ناچار بودم در اپیزودهای کمتری بازی کنم، اما الان به جایی رسیدم که از ۵ اپیزود در چهار بخش ایفای نقش دارم. با توجه به سابقه همکاری با گروه در سال ۸۸ و خاطرات خوب آن اجرا امیدوارم بار دیگر شاهد تکرار همین اتفاق باشیم.

رازانی ضمن اشاره به ارتباط منطفی و مثبت اداره نظارت و ارزشیابی با گروه به دغدغه خود در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه ممیزی‌ها بسیار منطقی شده و دوستان با گروه گپ فنی می‌زنند اما دغدغه من، بازیگر تئا‌تر است که دوست دارم چهل سال دیگر هم به عنوان چهره تئاتری شناخته شوم.

وی با ارائه توضیحاتی در این خصوص افزود: اعتقاد دارم برنامه‌ریزی جدی در خصوص شرایط اقتصادی وجود ندارد. شاید در ممیزی و احترام متقابل اتفاقات خوبی رخ داده باشد اما نیاز دارم وقتی روی صحنه هستم نگرانی اقتصادی نداشته باشم.

این بازیگر درپایان صحبت‌های خود گفت: انتظار دارم؛ مسئولان در دوران جدید قدری بیشتر به این مسئله فکر کنند، چون دلم نمی‌خواهد هشت ماه از خانواده دور باشم، ولی متاسفانه شرایط امروز به گونه‌ای است که به‌خاطر ایفای نقش در ‌آثار تلویزیونی و سینمایی ناچارم مدت زیادی از تئا‌تر فاصله بگیرم.

امیرحسین رستمی که در این اثر نمایشی جایگزین جواد رضویان شد؛ با ارائه توضیحاتی در این رابطه عنوان کرد: تا روز گذشته نمی‌دانستم جواد رضویان با گروه تمرین داشته و بازبینی‌ها نیز با او انجام شده که شاید دوستان تصور می‌کردند من نباید می‌دانستم. اما روز گذشته مدت زیادی تلفنی با او صحبت کردم و آقای رضویان هم ابراز امیدواری کرد برایم در این نمایش اتفاق خوبی بیفتد.

وی همچنین به سابقه‌ی حضور در تئاترشهر اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه حضورم در تئاترشهر به دوران کودکی بازمی‌گردد که برای دیدن آثار می‌آمدم و جشنواره فجر اخیر که با ایفای نقش در یک اثر در این مجموعه روی صحنه رفتم.

آشا محرابی، یکی دیگر از بازیگران این اثر که مدت زیادی از صحنه تئاتر دور بود، در خصوص حضور مجدد خود در یک اثر نمایشی عنوان کرد: مهم‌ترین علت فعالیت گروه تئا‌تر " آقالو " بود که من علاقه زیادی داشتم با این گروه به ویژه پریسا مقتدی همکاری کنم. زمانی که متن را مطالعه کردم، خیلی از آن خوشم آمد و امروز در سه اپیزود از ۵ اپیزود این اثر بازی دارم.

وی در ادامه به جدا شدن جواد رضویان از گروه اجرایی و حضور امیر حسین رستمی اشاره کرد و اظهار داشت: از صمیم قلب علاقه داشتم جواد رضویان همراه گروه باشد اما به هر حال رفتن ایشان اتفاق بدی بود و آمدن امیرحسین رستمی بسیار خوب است.

این نشست با تشویق و احترام حاضران در سالن به نام " احمد آقالو " پایان یافت. نمایش «آنتراکت بی آنتراکت» بر اساس نمایش‌نامه «تئاتر بی‌حیوان» با درآماتورژی سجاد افشاریان نوشته شده و از ۲۷ فروردین در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز