خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد کرمان:

اردیبهشت تئا‌تر را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۱۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب، با تاکید بر اینکه نگاه تمام اهالی تئا‌تر به اردیبهشت تئا‌تر است، خاطرنشان کرد: امسال اردیبهشت تئا‌تر را متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی با بیان اینکه استان کرمان جنوب دومین استان برگزارکننده اردیبهشت تئا‌تر در کشور است، اظهار کرد: طبق جلساتی که با حضور گروه‌های نمایشی استان برگزار شد، قرار است امسال نیز مانند سال‌های گذشته به مناسبت روز جهانی تئا‌تر، مراسمی را در تالار شهید مداحی‌پور شهرستان جیرفت برگزار ونمایش‌هایی را اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب با تاکید بر برگزاری متفاوت‌تر اردیبهشت تئا‌تر امسال نسبت به سال‌های گذشته، افزود: درگذشته به کمیت و برنامه‌های جنبی توجه داشتیم، اکنون کیفیت برنامه‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد. در این دوره از پنج هنرمند برجسته تئا‌تر نیز تجلیل شایسته‌ای صورت خواهد گرفت.

حسینی اردیبهشت تئا‌تر را دارای اهمیت و جایگاه قابل توجهی دانست و توضیح داد: با توجه به اینکه اردیبهشت تئا‌تر، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئا‌تر برگزار می‌شود و اختصاص به هنرمندان تئا‌تر دارد، نگاه تمامی اهالی این عرصه معطوف به آن است. اردیبهشت تئا‌تر زمینه‌ای را برای فعالان این حیطه فراهم می‌آورد تا نتایج فعالیت یک ساله‌شان را ببینند.

وی با اعتقاد به اینکه برگزاری اردیبهشت تئا‌تر در میزان فعالیت هنرمندان موثر است، تصریح کرد: هنرمندان و تقدیر از آنان بسیار تاثیرگذار است و برای علاقه مندان و دانشجویان این هنر ایجاد انگیزه می‌کند. همچنین افراد شاخصی که توانسته‌اند در جشنواره‌های ملی و بین المللی عملکرد خوبی نشان دهند، به عنوان الگویی برای سایر گروه‌های نمایشی معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب با تاکید بر اینکه اشخاص بااستعدادی در زمینه تئا‌تر در این استانحضور دارند، اذعان کرد: آموزش یکی از نیازهای اساسی استان است و ما نیز آن را در دستور کار جدی این مجموعه قرار داده‌ایم تا بتوانیم در گرایش‌های مختلف تئا‌تر با حضور اساتید شاخص، گام‌های موثری برداریم. این مسئله می‌تواند در شکل گیری متن‌های قابل بحث‌تر و نقش آفرینی هنرمندان موثر باشد، زیرا بیشتر فعالیت‌ها در این حوزه‌ها تجربی است و نیازمند آموزش‌های بیشتر و آکادمیک برای ارتقاء هر چه بهتر تئا‌تر در استان کرمان جنوب است؛ در این راستا کارگاه آموزشی ادبیات نمایشی و کارگردانی همزمان با اردیبهشت تئا‌تر برگزار خواهد شد.

اردیبهشت تئا‌تر از ۴ اردیبهشت به میزبانی خراسان رضوی آغاز و ۵ اردیبهشت ماه در کرمان جنوب برپا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز