خبرگزاری کار ایران

تجلیل از خسرو حکیم‌رابط در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۹۲

مراسم تجلیل از استاد «خسرو حکیم‌رابط» نمایشنامه نویس و مدرس دانشگاه عصر روز یک شنبه ۱۴ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از خسرو حکیم‌رابط؛ نمایشنامه‌نویس در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ خسرو حکیم رابط‌زاده ۱۳۰۹ در شیراز است. این هنرمند سال ۱۳۲۸ در آموزش و پرورش مشغول کار شد و بعد‌ها تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک ادامه داد. تدریس در دانشگاه تبریز، هنرهای دراماتیک، سینما تئا‌تر، دانشگاه آزاد و دوره نمایشنامه نویسی رادیو در صدای جمهوری اسلامی ایران و عناصر دراماتیک در دوره تهیه کنندگی تلویزیون در دهه ۶۰ و ۷۰ از عمده فعالیت این نویسنده است. ازجمله نمایش نامه‌های او می‌توان به آثاری چون «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند»، «ایوب دلتنگ خسته خندان»، «سهراب شنبه»، «سهراب و ساز و والی قبرستان»، «روز هفتم، خاطره‌ها» اشاره کرد.

حکیم‌رابط همچنین متن سریال «این قافله عمر» به کارگردانی مجید بهشتی را به نگارش درآورده است.

نمایش‌نامه‌های رادیویی این هنرمند عبارتنداز: آهو و احمد، زمانه در دست زمان، عطسه، زیر تیغ آفتاب، بانگ زنگ فیل فیلن، فیل در پرونده. او همچنین فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی»، «آب»، «چرخ»، «گذر از ظلمات»، «اسماعیل در قربانگاه»، «باغ آدم»، «طلوع در کوچه قهر آشتی» و «مهتاب شب اول» را در کارنامه هنری‌اش به ثبت رسانده است.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند یکشنبه ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز