خبرگزاری کار ایران

انتقاد بهزاد فراهانی از توجه بی‌جا به حامی مالی «جشن بازیگر»؛

تئاتر در برابر شرکت تجاری تعظیم نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۳۴

آقایان گفتند می‌خواهیم نهاد انجمن بازیگران را متحول کنیم که پس از برگزاری جشن بازیگر شاهد تغییرات مورد نظر بودیم!

در پی مطرح شدن انتقادهایی به شیوه انتخاب برگزیدگان در «جشن بازیگر» که به همت انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد، بهزاد فراهانی به شیوه برگزاری این رویداد و نحوه معرفی حامی مالی جشن نیز اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد فراهانی با بیان اینکه نباید طوری رفتار کنیم که موجب نزول جایگاه تئاتر شود درخصوص نقدهای مطرح شده به شیوه انتخاب بازیگران برتر گفت: اعتقاد دارم هنرمندانی چون پیام دهکردی و گلاب آدینه نیازمند دریافت جایزه نیستند و اصولان این مسئله در کنار شکل معرفی حامی مالی این جشن در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هیچ‌یک از این هنرمندان برای یک تلویزیون بازنمانده‌اند و من شخصا نگاه خوبی به کاری که در مراسم اختتامیه رخ داد ندارم.

عضو هئیت مدیره خانه تئاتر ضمن تاکید بر لزوم جذب حامیان مالی توسط انجمن‌های مختلف خانه تئاتر اظهار داشت: شرکت سامسونگ را به عنوان یک حامی مالی می‌پذیرم اما اینکه بخواهیم در برابر افراد تعظیم کنیم اصلا برای تئاتر پسندیده نیست. چرا که جایگاه تئاتر بسیار رفیع‌تر از این بحث‌های مالی است. اتفاقا به نظر من این شرکت‌های تجاری و کمپانی‌ها هستند که باید در برابر تئاتر سر خم کنند.

فراهانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تصور نمی‌کند خانه تئاتر باید فکری برای شیوه انتخاب بازیگران برگزیده سال انجام دهد؟ عنوان کرد: این سوال را باید از آقایانی پرسید که وقتی کار خود را شروع کردند می‌گفتند آمده‌ایم تا شیوه‌های گذشته را تغییر دهیم. اینها همان‌هایی هستند که گفتند می‌خواهیم نهاد انجمن بازیگران را متحول کنیم که پس از برگزاری جشن بازیگر شاهد تغییرات مورد نظر بودیم!

وی در انتها خاطرنشان کرد: تنها اتفاق رخ داده در جشن بازیگر این بود که مدیر انجمن بازیگران در برابر یک شرکت ساخت لوازم الکترونیکی سر تعظیم فرود آورد. من چنین رفتاری را اصلا قبول ندارم و تاکید می‌کنم حامی مالی بله؛ بردگی خیر.

اعتراض بهزاد فراهانی درحالی صورت می‌گیرد که طی روزهای پس از برگزاری مراسم «جشن بازیگر» توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر هنرمندان به شیوه داوری در خصوص ایفای نقش بازیگران در آثار نمایشی انتقادهایی مطرح کردند که موجب شد کاظم هژیرآزاد – رئیس هیئت مدیره انجمن بازیگران - روز گذشته متنی را در پاسخ به نقدهای مطرح شده منتشر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز