خبرگزاری کار ایران

پاکدل به توقف اجرای «تانگوی تخم مرغ داغ» واکنش نشان داد؛

نماد تحقیر و هیچ انگاری قانون

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۷۹۵

توقف این اجرا فقط اعلام مرگ یک نمایش نیست، نمادى از تحقیر و هیچ انگارى قانون است. این تحقیر هنر و هنرمند است. پراکندن بذر ناامیدى است. این اعلام بلاتکلیفى است.

حسین پاکدل با انتشار یادداشتی در وب‌سایت شخصی خود پس از صدور دستور توقف اجرای نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» به کارگردانی هادی مرزبان توسط دادسرای عمومی به این تصمیم واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، در متن یادداشت منتشر شده توسط این هنرمند آمده است: به طور قطع واقعیت جارى زندگى در کشور ما به خصوص در امر فرهنگ و هنر، به نسبت ذهنیتى که ایجاد کرده یا برایش ایجاد مى‌کنند، روان‌تر و راحت‌تر در حال عبور است. شاید نادانسته کسانى اصرار دارند این عبور آرام را با دست‌ اندازها و موانع سخت مواجه کنند. شاید هم عمدى در کار است که یک جامعه مطلقا به هیچ چیز و هیچ کس دل خوش نکند. با احساس واقعى یا کاذب نا امنى حرفه‌اى هر بلایى را بپذیرد تا روز آخرت.

وی در ادامه به توقف اجرای نمایش هادی مرزبان اشاره کرده و می‌نویسد: این گفتن ندارد که توقف یک نمایش که با عبور از موانع بى‌شمار و اخذ تمامى مجوزها، بدون حمایت مالى دولتى و حتى پرداخت بخشى از درآمد به بنیاد رودکى، سى شب اجرا را سپرى کرده و تازه دارد روى پاى خود مى‌ایستد، فقط اعلام مرگ یک نمایش نیست، این نمادى از تحقیر و هیچ انگارى قانون است. این تحقیر هنر و هنرمند است. این پراکندن بذر ناامیدى است. این اعلام بلاتکلیفى است. هیچ مشکلى نیست اگر قانون بازتعریف شود و از این پس وزارت ارشاد خنثى باشد، امورات عادى جارى باشد، حقوق کارمندان پرداخت شود ولى مطلقا در امور فرهنگ و هنر دخالت نکنند، ولى بالاخره جایى و کسى باید قد علم کرده با تکیه بر قانونى مسئولیت بپذیرد، باید جایى و کسانى با نام و نشان جوابگو باشند و مسیر خلق و عرضه هنر را مطابق همان قانون هموار کنند.

پاکدل در انتهای متن خود تصریح می‌کند: نمایش آقاى مرزبان متوقف مى‌شود، او به همراه بازیگر اولش به دادسرا مى‌رود، وزیر و معاون و مدیرکل و مدیران به ترتیب قد حرف‌هایى مى‌زنند - یا با احتیاط نمى‌زنند - گنگ و مبهم که از درون آن چشم پوشى از حقوق اهالى هنر و فرهنگ و فرار از مسئولیت به گوش مى‌رسد، از آن طرف هنرمندان ما هم انگار نه انگار که نمایش بر صحنه‌اى را در روز روشن سر بریدند، به شکل خوشگلى همه خوش و خرم دور هم‌ایم تا نوبت به خودمان برسد. عجالتا یک نانخور کمتر، بهتر. چه نمایش عظیم و جالبى هستیم همه ما، همه چیز آرام است و ما چقدر خوشبختیم.

اجرای نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» نوشته زنده یاد اکبر رادی بعد از ۳۳ اجرا در تاریخ ۱۶ خرداد ماه به دستور دادستانی تهران متوقف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز