خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری تهران؛

جنتی: اعتبار بخش فرهنگ پاسخگوی مطالبات نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۵۶

جنتی: حرکت جدی شروع شده و این زمینه‌ای خواهد بود برای همکاری‌های گسترده‌تر در بخش‌های مختلف که امیدوارم به عنوان الگویی برای سایر استانهای کشور مطرح شود. / قالیباف: به خاطر نگاه انقلابی و دینی که دارم بیش از دیگران به همکاری با دولت در زمینه فرهنگ ملزم هستم.

نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمدباقر قالیباف - شهردار تهران - برای امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک صبح امروز ۲۲ خرداد ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همواره ناظر فعالیت‌های شهرداری تهران بوده است؛ عنوان کرد: پیش از مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد فعالیت شهرداری در زمینه‌های مختلف بودم و دیدم توجه به خدمت رسانی در عرصه فرهنگ نزد این نهاد بسیار جدی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سپس به طور مستقیم با مسائل فرهنگی مواجه شدم و شاهد هستم حضور شهرداری در این حوزه چشم‌گیر است و تمام فعالیت‌ها نشان دهنده عزم جدی شهردار محترم برای ارتقای سطح فرهنگی شهروندان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محنوای سند مشترک بیان کرد: تفاهم‌نامه در زمینه زیرساختها و فضاهای مورد نیاز شهروندان خواهد بود که امروزه پاسخگوی مطالبات نیست و در همین راستا برای تامین نیاز مخاطبان به محتوای محصولات هنری همکاری می‌کنیم و معتقدیم این نوعی هم‌افزایی است که اگر به آن توجه داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم همه ملت ما حداکثر استفاده را از این ارتباط خواهند داشت.

جنتی به شعار تعیین شده توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۳ اشاره کرد و ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم در جهت جلب رضایت رهبری و مردم گام برداریم و من احساس می‌کنم حرکت جدی شروع شده و این زمینه‌ای خواهد بود برای همکاری‌های گسترده‌تر در زمینه‌های مختلف که امیدوارم مانند همیشه به عنوان الگویی برای سایر استانهای کشور مطرح شود.

شهردار تهران در ادمه این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های شهر تهران این است که اقدام‌های صورت گرفته در این شهر تاثیرات بین‌المللی و داخلی سرنوشت سازی دارد. هر فرد خارجی عمدتا از تهران وارد کشور می‌شود و قضاوت او درباره ایران و نظام اسلامی و مردم از همین طریق صورت می‌گیرد.

این مدیر در همین ارتباط توضیح داد: تاثیر هر سیاستگذاری و اقدامی در تهران با فاصله کمی در دیگر استانها قابل مشاهده است. اثرگذاری پایتخت و شهروندان تهرانی بر پیکره کشور این شهر را منحصر به فرد کرده که موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت ما در زمینه تصمیم‌گیری خواهد بود.

قالیباف همچنین به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند فرهنگ در کشور ما مظلوم است و این گفته نشان می‌دهد طی سالیان گذشته عملکرد خوبی در این ارتباط نداشتیم چون جهان ایرانیان را در طول تاریخ به عنوان مردمی فرهنگی می‌شناختند اما رهبر امروز معتقد است که این عرصه در کشور مظلوم واقع شده و ما باید تمام تلاش خودرا برای برطرف شدن کاستی‌ها به کار بگیریم.

این مدیر با تاکید براینکه اختلاف میان مسئولان مورد تایید مردم نیست؛ افزود: مردم از تنش استقبال نمی‌کنند و مقام معظم رهبری هم در دیدارهای مختلف با مدیران بر لزوم همدلی، همکاری میان دستگاه‌ها به ویژه در عرصه فرهنگ تاکید دارند، چراکه ما برای حفظ هویت ایرانی، اسلامی و ملی خود نیازمند توجه ویژه به این بخش هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: صریح بگویم و اگر برداشت سیاسی هم صورت بگیرد ایرادی ندارد اما باور من در شهرداری تهران این که است که به خاطر نگاه انقلابی و دینی که دارم؛ بیش از دیگران ملزم به همکاری با دولت هستم و خود را متعهد کردم تا آنجاکه بتوانم برای حفظ هویت دینی، انقلابی و تمدن بزرگ کشور عزیزمان همکاری کنم.

شهردار تهران پیش از آغاز این جلسه به همراه علی جنتی از نمایشگاه آثار تجسمی چاپ دستی در موزه هنرهای معاصر دیدن کردند که مجید ملانوروزی - مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی - در زمینه آثار توضیحاتی ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز