خبرگزاری کار ایران

اظهار نظر هادی عامل در خصوص سامانه‌های خصوصی فروش بلیت تئاتر؛

اداره کل نمایشی تعیین کننده مبالغ دریافتی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۶۹

اداره کل هنرهای نمایشی باید تنها مرجع تعیین کننده مبلغ نرخ خدمات بلیت فروشی در سایت‌های غیردولتی باشد. مثل مخابرات که مشخص می‌کند شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه نمی‌توانند بیشتر از آنچه این سازمان مشخص می‌کند از مردم انتظار داشته باشند.

یک کارگردان تئاتر معتقد است اداره کل هنرهای نمایشی باید تنها مرجع تعیین کننده هزینه‌هایی باشد که سامانه‌های فروش بلیت قصد دریافت آن از گروه‌های نمایشی را دارند. مانند آنچه توسط شرکت مخابرات صورت می‌گیرد و بخش خصوصی نمی‌توانند مبلغی بیش از آنچه توسط این شرکت مشخص شده از مردم دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی عامل هاشمی؛ کارگردان نمایش؛ درباره فروش بلیت تئاتر از طریق سایت‌های متفرقه و اعمال نفوذ آن‌ها بعد از مدتی قدرت گرفتن اظهار داشت: این سایت‌ها ابتدا التماس می‌کردند تا گروه‌ها فروش بلیت خود را از طریق آن‌ها انجام دهند اما بعد از مدتی وقتی قدرت بیشتری گرفتند تغییر قیمت‌ها و تعیین تکلیف کردن‌ها آغاز شد. این روزها فضای مجازی در حال جا فتادن است و مردم هم با این روش راحت‌تر خرید می‌کنند. اما بهتر است دولت چنین خدماتی از سوی دولت باشد.

وی ادامه داد: طبیعی است که هر خدماتی قیمتی داشته دارد اما اینکه هزینه‌ها توسط ارائه دهنده خصوصی تغییر کند درست نیست. تئاتر ما هم نشان داده حمایت و پشتیبانی دولتی از این فعالیت‌ها بهتر جواب می‌دهد.

کارگردان نمایش «افسانه ببر» خاطرنشان کرد: البته فروش بلیت از طریق سایت‌های مختلف به گروه‌ها کمک می‌کند اما اگر به سمتی حرکت کنیم که آرام آرام رانت به وجود بیاید صحیح نیست و عاملی که قرار بود به نفع هنر نمایش کار کند بعد از مدتی به ضرر آن خواهد بود.

این هنرمند همچنین برطرف شدن کاستی‌ها و ضعف‌های احتمالی سامانه‌های فروش بلیت دولتی را مهم دانست و گفت: نیروی انسانی برای پشتیبانی تمام وقت از ارئه خدمات در هر ساعت از شبانه روز یکی از مهمترین مسائلی است که سایت‌های فروش بلیت دولتی باید مد نظر قرار دهند. نکته دیگر اطلاع‌رسانی و فراهم کردن شرایط آسان برای دریافت بلیت‌های خریداری شده است که شرکت‌های خصوصی بر همین ضعف‌ها دست می‌گذارند و منفعت می‌برند.

عامل با تاکید بر اینکه در خصوص فروش بلیت نمایش‌ها هم باید رفتار حرفه‌ای داشته باشیم، افزود: در این صورت درآمدزایی خوبی هم صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست گروه‌ها درصدهای اضافی را به سایت‌های خصوصی فروش بلیت بپردازند.

این کارگردان با ارائه پیشنهاد به اداره کل هنرهای نمایشی اظهار داشت: اداره کل هنرهای نمایشی باید تنها مرجع تعیین کننده مبلغ نرخ خدمات بلیت فروشی در سایت‌های غیردولتی باشد. مثل اداره مخابرات که مشخص می‌کند شرکت‌های گوناگون ارائه دهنده خدمات تلفن همراه نمی‌توانند بیشتر از آنچه این سازمان مشخص می‌کند از مردم انتظار داشته باشند؛ اتفاقی که در زمینه ارائه خدمات اینترنت هم می‌افتد.

وی تصریح کرد: به این صورت دیگر هر کسی که سایت فروش بلیت راه‌اندازی کرد نمی‌تواند هرکاری دلش خواست انجام دهد؛ به ویژه وقتی این افراد شهرت سایت خود را به واسطه گروه‌ها و هنرمندان نمایشی بدست می‌آورند باید خدمات هم ارائه کنند و این طبیعی است.

کارگردان نمایش «مضحکه دزدها» به دریافت ۲۰ درصد از فروش گیشه گروه‌ها توسط اداره کل هنرهای نمایشی اشاره کرد و گفت: اگر از همین مبلغ دریافتی بابت پشتیبانی از سامانه‌های فروش بلیت هزینه شود این سایت‌ها فعالیت بهتری ارائه می‌دهند. به طور کل معتقدم اگر در اداره کل هنرهای نمایشی دلسوزی وجود نداشته باشد امکان سوء استفاده و رانت برای عده‌ای خارج از مجموعه به وجود خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز