خبرگزاری کار ایران

تماشاخانه ایرانشهر دوشنبه ۱۶ تیر اجرا ندارد

کد خبر : ۱۸۲۹۲۰

تماشاخانه ایرانشهر به احترام فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) دوشنبه - ۱۶ تیرماه - تعطیل است.

دو نمایش روی صحنه در تماشاخانه ایرانشهر، «قصر» کاری از آرمین جوان، «ناصر سعید طهرانی» کاری از داریوش رشادت که از برگزیدگان هفدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی هستند، به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) دوشنبه ۱۶ تیرماه روی صحنه نمی‌روند.

به گزارش ایلنا؛ نمایش «قصر» نوشته و کاری از آرمین جوان است که قصه غریبه‌ای را روایت می‌کند که وارد دهکده‌ای نا‌شناس می‌شود، مقصد او مکانی است که به آن قصر می‌گویند. اهالی دهکده همچون مامورانی وظیفه‌شناس با ترفندهای گوناگون غریبه را از هدف‌اش دور می‌کنند.

این می‌تواند تمام قصه «قصر» باشد، اما در لابه لای این قصه به ظاهر ساده شبکه پیچیده‌ای از روابط، سیاست‌ها، کنش‌ها و علت‌ها وجود دارد. تئا‌تر «قصر» تلاش می‌کند با خوانشی بینامتنی، ضمن ترکیب کنش‌ها و رویدادهای موجود در رمان و موجود در زندگی به متنی تازه و مستقل برسد. در این نمایش که هر شب ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود، بازیگرانیهمچون؛ محمدرضا علی اکبری، الاهه بخشی، جعفر کرمانی، عطیه ترابی و مهدی کرمانی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین نمایش «ناصرِ سعید طهرانی» به نویسندگی محمود احدی‌نیا و کارگردانی داریوش رشادت که تندیس نمایش‌نامه‌نویسی و تقدیر بازیگری مرد را از هفدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران دریافت کرده است، داستان یک خانواده جنوب شهری تهرانی را روایت می‌کند که فردای عروسی برادر بزرگ خانواده، مادر با تکه کاغذی مواجه می‌شود که تمام رویدادهای بعدی نمایش را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ با حضور محمد روشنی، پونه پارسایی، امین اسفندیار، نعیم بذرکار، ماهور الوند، در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

آخرین اجرای نمایش «ردپای صورتی» کاری از آروند دشت آرای امشب ۱۳ تیرماه روی صحنه می‌رود و با اتمام اجرای این اثر، نمایش «دل سگ»، به کارگردانی محمد یعقوبی از ۱۷ تیر ماه می‌ه‌مان تالار استاد ناظرزاده کرمانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز