خبرگزاری کار ایران

نمایش «برمی‌گردم کنار ستاره‌ها» به جشنواره تهران - مبارک می‌رود؛

بهروزی‌نیا: سازمان‌ها برای اجرای ایده مرضیه برومند همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۸۴۵

در کشور ما علاوه بر اینکه محل اجرای کمی در اختیار گروه‌ها گذاشته می‌شود، ‌ معلوم نیست در صورت اجرا در پیاده‌رو نیروی انتظامی‌، شهرداری تهران یا گشت ارشاد با ما همکاری خواهند کرد یا خیر.

زهره بهروزی‌نیا که قصد دارد با نمایش «برمی‌گردم کنار ستاره‌ها» در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک شرکت کند؛ از ایده مرضیه برومند مبنی بر گسترش اجراهای این رویداد به تمام نقاط پایتخت استقبال کرد و نقش سازمان‌هایی همچون شهرداری تهران و نیروی انتظامی را برای اجرایی شدن هدف مورد نظر ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهره بهروزی‌نیا با بیان اینکه نمایش «برمی‌گردم کنار ستاره‌ها» را برای اجرا در جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران - مبارک آماده می‌کند؛ اظهار داشت: این نمایش به بهانه برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تولید می‌شود و من زمانی که فراخوان منتشر شد از آقای سیاوش بهادری درخواست کردم تا متنی برای اجرا در جشنواره بنویسد.

وی با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی کار فعلا آغاز نشده؛ ادامه داد: یکی از دلایلی که موجب شد شروع تولید نمایش طول بکشد این بود که نمایش ما به صورت تک بازیگر به همراه تعدادی عروسک به صحنه می‌رود و به همین دلیل ناچار هستم برای انتخاب بازیگر وسواس زیادی به خرج دهم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: به هر حال نمایشی که در چنین شرایطی اجرا می‌شود توانایی‌های زیادی از یک بازیگر طلب می‌کند که انتخاب را دشوار می‌کند.

بهروزی‌نیا همچنین در ارتباط با پیشنهاد مرضیه برومند برای گسترش اجراهای جشنواره به نقاط حاشیه‌ای پایتخت بیان کرد: این ایده بسیار خوب است و من براساس تجربه شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی بارها شاهد بودم همه جای جهان وقتی چنین رویدادی برگزار می‌شود همه شهر درگیر می‌شود. حتی در یکی از موارد مسئولان جشنواره، شرکت کنندگان را با اتوبوس به سالن‌های مختلف محل اجرا می‌بردند.

وی به امکانات کم تهران برای اجرایی کردن این هدف اشاره کرد و افزود: در بعضی جشنواره‌ها ممکن است هنرمندی با یک عروسک نخی کنار پیاده‌رو اجرا کند و تماشاگران زیادی هم برای دیدن اجرا گرد او جمع شوند. البته این شیوه هیچ ارتباطی به تعریف ما از تئاتر خیابانی یا محیطی ندارد، بلکه فقط امکانی است برای رفتن اجراهای جشنواره به میان مردم.

این هنرمند تصریح کرد: اما در کشور ما علاوه بر اینکه محل اجرای کمی در اختیار گروه‌ها گذاشته می‌شود، ‌ معلوم نیست در صورت اجرا در پیاده‌رو نیروی انتظامی‌، شهرداری تهران یا گشت ارشاد با ما همکاری خواهند کرد یا خیر.

کارگردان نمایش «درفش کاویانی» ضمن گلایه از برگزاری هر دو سال یک‌بار جشنواره عروسکی تهران – مبارک اظهار داشت: اجرای نمایش‌های عروسکی در طول سال بدون برنامه پیش می‌رود و جشنواره‌ به تنها موتور محرک هنرمندان این رشته برای خلق و تولید محسوب می‌شود که اصلا درست نیست اما در این شرایط چاره‌ای وجود ندارد.

وی افزود: در این صورت گروه‌ها ناچار هستند در زمانی کوتاه و با سرعت زیاد نمایشی را برای اجرا آماده کنند که موجب کاهش کیفیت خواهد شد.

بهروزی‌نیا در پایان ضمن پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای اجرای نمایش «برمی‌گردم کنار ستاره‌ها» در جشنواره‌های بین‌المللی خواهد داشت یا خیر، بیان کرد: برنامه‌هایی در نظر دارم و به همین دلیل از آقای بهادری خواستم تا متن را برای یک بازیگر بنویسد و در طراحی صحنه و لباس هم از قوائدی پی‌روی می‌کنیم که امکان حضور راحت‌تر در جشنواره‌های دیگر کشورها وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز