خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی در ماه مبارک رمضان؛

نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» بیضایی خوانش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۷۳

این نمایشنامه‌خوانی‌ها از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه ساعت ۱۸ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود که پیش فروش بلیت‌ها نیز از فردا آغاز خواهد شد.

نشست اعلام برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی برای اجرای آثاری متناسب با ماه مبارک رمضان امروز سه‌شنبه - ۱۷ تیرماه - برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا دادویی - رئیس اداره ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی - درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طی این سال‌ها ثابت شده تئاتر در حوزه فعالیت‌های دینی و دفاع مقدس حرف‌های جدی برای گفتن دارد. بر همین اساس برنامه‌ریزی صورت گرفت تا ویژه برنامه‌هایی در این ایام برگزار شود و مقدمه‌ای باشد برای برنامه‌ریزی‌هایی برای دیگر مناسبت‌های سال مانند ایام محرم.

وی ادامه داد: ‌ برای برگزاری نمایشنامه‌خوانی در ایام شب‌های قدر برنامه داریم و هدف ما این است ضمن روشن نگهداشتن چراغ تئاتر، سنگ محکی برای مخاطب‌شناسی تئاتر در باشد.

در ادامه جلسه؛ مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با بیان اینکه چنین برنامه‌ریزی برای نخستین بار صورت می‌گیرد؛ گفت: این مراسم که به پیشنهاد داود فتحعلی بیگی «محفل مهر و ماه» نام گرفته و در تهران و شهرستان برگزار می‌شود. در واقع در ۱۰ شهر همزمان با تهران نمایش خیابانی و صحنه‌ای خواهیم داشت. همچنین برای نخستین بار در شب‌های قدر در سالن اصلی تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی‌هایی مناسب با حال و هوای این ایام برگزار می‌شود که از محفل از ۲۲ تیرماه آغاز و تا ۵ مردادماه ادامه خواهد داشت.

غفاری ضمن اشاره به بخشی از برنامه‌های‌ریزی‌های انجام شده درباره هنرمندان حاضر خاطرنشان کرد: برای اجرای نمایشنامه‌خوانی‌ها از حمید امجد، محمد چرمشیر، محمد رحمانیان، امیر دژاکام و میلاد اکبرنژاد دعوت به همکاری شد که اجرای نمایشنامه «مهر و آیینه‌ها» توسط حمید امجد و «ساقی» توسط امیر دژاکام در دقایق آخر از برنامه خارج شد.

وی افزود: به این ترتیب ۲۶ و ۲۷ تیرماه میلاد اکبرنژاد به همراه گروه خود نمایش‌نامه «ناگهان هذا جنون العاشقی» را در تئاتر شهر نمایش‌نامه‌خوانی می‌کند و ۲۸ و ۲۹ تیر ماه نمایش‌نامه «زمان سکوت» نوشته محمد چرمشیر توسط من اجرا می‌شود و در انتها ۳۰ و ۳۱ تیرماه محمد رحمانیان نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» اثر بهرام بیضایی را خوانش می‌کند.

این نمایشنامه‌خوانی‌ها ساعت ۱۸ این تاریخ‌ها در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود و پیش فروش بلیت‌ها نیز از فردا آغاز خواهد شد.

رضا دادویی در انتها درباره برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: هیچ یک از این برنامه‌ها سفارشی نیست و از میان آثاری که بر اساس علاقه شخصی هنرمندان خلق شده‌اند بیرون آمده است. به این ترتیب هم علاقه خود هنرمندان مشهود است و هم با هزینه اندک اجرا خواهد شد.

در ابتدای این جلسه توضیحاتی در ارتباط با اجرای نمایش‌های آیینی ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز