خبرگزاری کار ایران

فعال تئاتر عروسکی در گفتگو با ایلنا:

شهرداری به جشنواره تهران - مبارک کمک کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۶۰

میرزا حسینی: فقط نمی‌شود یک نقطه از شهر را درگیر اتفاقات فرهنگی کنیم و توسعه دهیم؛ بلکه تمام نقاط جامعه باید مانند پیکره‌ای به هم متصل در نظر گرفته شوند.

فهیمه میرزا حسینی، نویسنده و کارگردان تئاتر‌ عروسکی با حمایت از پیشنهاد مرضیه برومند برای گسترش اجرای نمایش‌ها در نقاط مختلف پایتخت؛ شهرداری را مهمترین نهادی دانست که می‌تواند به اجرایی شدن این طرح کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند به حضور در جشنواره تئاتر عروسکی کشور آرژانتین اشاره کرد و گفت: سال ۲۰۱۱ در جشنواره تئاتر عروسکی بوئنوس آیرس کشور آرژانتین شرکت کردم که دقیقا همین هدف را دنبال می‌کرد. این اتفاقی است که در بسیاری از جشنواره‌های جهان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اجراها برای نقاط محروم و فقیر نشین در نظر گرفته شده بود افزود: میزان فقر خانواده‌های این محله‌ها تا حدی بود که مسئولان جشنواره به ما گفتند از پول کاغذی که در نمایش استفاده می‌کردیم صرف نظر کنیم، چون بچه‌های این محله اصلا اسکناس ندیده بودند. به همین علت مسئولان جشنواره کپی اسکناس بزرگ کاغذی از واحد پول خود «پزو» را در اختیار ما گذاشتند تا جایگزین دلاری کنیم که در نمایش استفاده می‌شد.

میرزاحسینی با تایید پیشنهاد دبیر جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران – مبارک، بیان کرد: این اتفاق بسیار خوبی است چون وقتی شعار هنر برای همه را مطرح می‌کنیم باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که تمام نقاط یک اجتماع باید از رویدادهای فرهنگی - هنری بهره‌مند شوند. فقط نمی‌شود یک نقطه از شهر را در این رابطه درگیر کنیم و توسعه دهیم؛ بلکه تمام نقاط جامعه باید مانند پیکره‌ای به هم متصل در نظر گرفته شود.

کارگردان نمایش «سر به دار هستی» شهرداری‌ را مسئول حمایت از این طرح دانست و اظهار داشت: شهرداری‌ها خیلی بیشتر از نهادهایی مانند نیروی انتظامی امکان یاری رساندن به چنین طرح اجتماعی وسیعی را دارند. به این دلیل که می‌توانند امکان فعالیت فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ با پراکندگی جغرافیایی گسترده را برای هنرمندان و شرکت‌کنندگان در جشنواره فراهم کنند.

وی تصریح کرد: به ویژه که هنر نمایش عروسکی فقط به عناصر صحنه‌ای تئاتر متکی نیست و امکان اجرا در هر نقطه، متناسب با امکانات مختلف را دارد. به نظرم باید امکان حضور آثار مختلف از جمله‌ نمایش‌هایی که امکان اجرا در نقاط محروم را دارند در جشنواره فراهم کنیم.

این هنرمند حضور مرضیه برومند به عنوان دبیرجشنواره تئاتر عروسکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظرم خانم برومند با ارتباط‌ها و جدیتی که برای به ثمر رساندن اهداف خود دارد؛ می‌تواند چنین طرحی را پیش ببرد، به شرط آنکه مسئولان شهرداری تهران هم کمک کنند.

حسینی در پایان به تلاش برای راه‌اندازی بخش پژوهش جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: قرار شد با همراهی خانم عظیم‌پور تالار گفتگویی طراحی کنیم که به عنوان بخش علمی در کنار جشنواره عمل کند. در این تالار گفتگو سوال‌هایی مطرح می‌شود و سپس از فعالان عرصه هنر نمایش عروسکی می‌خواهیم درباره آن گفتگو و اظهار نظر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز