خبرگزاری کار ایران

با تکمیل بازیگران نمایش؛

«الیور تویست» ۵ مرداد میهمان تالار حافظ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۷۵

خلیلی: فضای کلی نمایش در حال و هوای خود داستان با همان شخصیت‌ها است و تصور می‌کنم با توجه به اینکه شخصیتهای داستان برای عموم مردم خاطره انگیز است.

«الیور تویست» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی است که از پنجم مرداد ماه در تالار حافظ میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در این اثر نمایشی که برداشتی متفاوت از داستان «الیور تویست» نوشته چارلز دیکنز است الهام شعبانی(الیور)، خسرو شهراز(فاگین)، جواد مولانیا(دکتر)، منوچهر علیپور(آقای برانلو)، تینو صالحی(سایکس)، رامونا شاه(نانسی)، امیر کربلایی زاده(پیرمرد)، نگین ابدالی(خانم تینگونی)، نوشین تبریزی(خانم مان)، رضا بهرامی(مامور)، علیرضا زمانی نسب(بامبل)، مرتضی کوهی(سوبری)، پوریا مهدوی(لمبیب)، محمد سیاه پوش(گامفیلد)، ثمر کمایی(دیک)، مجتبی واشیان(ضارب)، زهرا روشن ضمیر(کتابفروش)، مهتاب شکریان(خانم بدوین) به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند. این در حالی است که رضا بهرامی دستیار کارگردان و برنامه ریز، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، سارا اسکندری طراح چهره پردازی، اشکان فرامرزی آهنگساز، مازیار قنبری طراح پوستر و بروشور، مرتضی بزرگرزادگان مدیر اجرا، مهرام شجاع مدیر صحنه، بهناز نیک خواه منشی صحنه، علیرضا سعیدی روابط عمومی و کوروش جوان عکاس، دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی هستند.

اصغر خلیلی با اشاره به ویژگیهای این اثر نمایشی که این بار در قالبی متفاوت و نوستالژیک به صحنه خواهد رفت، توضیح داد: در بازنویسی این نمایش به داستان و متن اصلی چارلز دیکنز وفادار بوده ام، اما تغییراتی در شخصیت‌ها، روایت و اجرا صورت داده ام؛ که برگرفته از نگاهی نو و مدرن در شیوه کارگردانی و اجرای اثر است.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه در اجرای و شکل‌گیری نمایش «الیور تویست» نگاه ویژه به کنوانسیون ژنو داشته است تصریح کرد: در اجرای این نمایش به کنوانسیون ژنو و حقوق کودکان تاکید ویژه و نگاه خاصی داشته‌ایم، که از آن در اجرای یک قطعه موسیقی توسط خواننده معروف خارجی استفاده کرده ایم. متن شعر، بر اساس شعر جهانی ژنو است که آن را بازخوانی می کنیم این در حالی است که اجرای این اثر بر اساس قوانین کپی رایت خواهد بود.

وی بیان کرد: فضای کلی نمایش در حال و هوای خود داستان با همان شخصیت‌ها است و تصور می کنم با توجه به اینکه شخصیتهای داستان برای عموم مردم خاطره انگیز است. تماشاگران شاهد اجرایی متفاوت یک داستان نوستالژیک خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز