خبرگزاری کار ایران

حمایت یک نمایش‌نامه‌نویس از صحبت‌های علیرضا نادری؛

نتیجه نشستن مدیران پشت درهای بسته؛ بن‌بست فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۹۵

مدیران باید توجه کنند صرف نشستن در اتاق‌های بسته به همراه کارشناسان خودشان در عمل راهی جز بن‌بست در پی ندارد؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر شاهد بوده و هستیم.

بهزاد صدیقی، ضمن حمایت از صحبت‌های روز گذشته‌ی علیرضا نادری؛ آسیب‌های عرصه فرهنگ و هنر را نتیجه‌ی یکپارچه نبودن سیاست‌های فرهنگی نهادهای گوناگون کشور دانست و از لزوم وفاق ملی برای برطرف شدن کاستی‌ها گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عضو کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه تئاتر با بیان اینکه تمام کانون‌های زیر مجموعه خانه تئاتر از اعضای جدید هئیت مدیره حمایت می‌کنند؛ اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی میان کانون‌ها و اعضای جدید وجود دارد و کانون نمایش‌نامه‌نویسان هم از این قائده مستثنی نیست. تئاتر ایران به ویژه در سال‌های اخیر با مسائلی مواجه شده که نیاز داریم در کنار هنرمندان و اعضای خانه تئاتر، تمام مدیران فرهنگی کشور و مسئولان عالی‌رتبه نظام نیز برای برطرف شدن مشکلات دست به دست یکدیگر بدهند.

صدیقی با تایید صحبت‌های روز گذشته علیرضا نادری – عضو و سخنگوی جدید هئیت مدیره خانه تئاتر – مبنی بر وجود آشفتگی‌های بسیار به ویژه افزایش میل به کسب مال بیشتر و شهرت در میان نسل جدید تئاتر بیان کرد: تئاتر در سال‌های اخیر وضعیت آشفته‌ای را پشت سر می‌گذارد و هر بخش مدیریت فرهنگی سازوکار خود را دارد. متاسفانه هیچکدام از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی با یکدیگر هماهنگ عمل نمی‌کنند و ظاهرا بخش دولتی هم قرار نیست کاری بنیادین در زمینه تئاتر انجام دهد. ‌

وی افزود: همین عامل موجب شده هر فردی که روابط بیشتری دارد برنامه‌ و کار خود را دنبال کند و متاسفانه از سوی دولت و شهرداری حمایت مالی مناسبی صورت نمی‌گیرد. بر همین اساس کارگردانان و مدیران تولیدی که به تازگی فعال شده‌اند برای فروش بیشتر دست به هر اقدامی می‌زنند.

این نمایش‌نامه‌نویس با بیان اینکه چنین روندی به آفتی تبدیل شده که کارهای آینده کارگردان‌ها را نیز زیر سوال خواهد برد؛ گفت: البته عده‌ای هم هستند که حاضر نمی‌شوند به هر قیمت نمایش روی صحنه ببرند یا از سوپر استارها استفاده کنند. این گروه ترجیح می‌دهد آثار قدیمی خود را بازتولید کنند اما خوراک فرهنگی مناسب به مخاطب بدهند.

وی تدوین نظام هماهنگ در سیستم فرهنگی کشور را یکی از راه‌های اصلی کاهش آسیب‌های عرصه فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: گرچه اعضای جدید هیئت مدیره با تشکیل کارگروه بهسازی وضعیت داخلی خانه تئاتر و سپس آسیب‌های به وجود آمده در کلیت تئاتر کشور تصمیم قابل ستایشی گرفته است اما تمام توان بچه‌های تئاتر به هیئت مدیره بازنمی‌گردد و همه هنرمندان و مدیران باید همراهی کنند تا به سمت اعتلای تئاتر گام برداریم.

عضو کانون نمایش‌نامه‌نویسان خاطرنشان کرد: خانه تئاتر می‌تواند بازوی بسیار محکمی برای مدیران فرهنگی باشد و سیاست‌های دقیق و روشنی را پیشنهاد دهد. مدیران باید توجه کنند صرف نشستن در اتاق‌های بسته به همراه کارشناسان خودشان در عمل راهی جز بن‌بست در پی ندارد؛ اتفاقی که در سال‌های اخیر شاهد بوده و هستیم.

صدیقی در پایان گفت: بنابراین به یک وفاق ملی نیاز داریم و دست‌اندرکاران ارشد نظام مثل مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون فرهنگی و نهاد ریاست جمهوری باید از هنر تئاتر حمایت کنند تا شاهد حرکت کل جامعه به سوی تعالی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز