خبرگزاری کار ایران

آغاز به‌کار جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر سوره ماه

کد خبر : ۱۹۷۸۵۵

جشنواره‌ی منطقه‌ یک، از بیست و سومین جشنواره‌ سراسری تئاتر " سوره ماه " به میزبانی حوزه هنری استان اردبیل از امروز شنبه، اول شهریورماه ۹۳ آغاز می‌شود.

جشنواره‌ منطقه‌ یک، از بیست و سومین جشنواره‌ سراسری تئاتر " سوره ماه " به میزبانی حوزه هنری استان اردبیل از امروز - شنبه، اول شهریورماه ۹۳ - آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ به همین مناسبت رحمت امینی، دبیر هنری بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر " سوره ماه " و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، پیامی خطاب به شرکت کنندگان و همراهان این رویداد صادر کرد.

در این پیام آمده است: «بی‌تردید جشنواره تئاتر " سوره ماه " محملی است برای فرهیختگان هنر معنوی نمایش، با توسل به میراثمتعهد و ارزشمند انقلاب اسلامی، تا بار دیگر با مرور اندیشه‌های ناب دینی به کشف ویژگی‌های شگفت و غنی در متن و بطن جامعه و نبض پویای ارزش‌های ملی بپردازیم. این آرزوی همه‌ ما برای نکوداشت جشنواره‌ای است که هر سال و هر بار برپا می‌شود.»

وی در ادامه افزوده: «فارغ از این کلام من دل نوشته‌ای دارم ساده و صمیمی، از آنچه خود روزگاری با آن همراه بودم و پا به پای هم موی سپید کردیم؛ بچه‌هایی که شور و نشاط نوجوانی خود را نه از یک دهه که بیش از دو دهه و بیشتر همچنان در صحن و سرای مقدس این جشنواره به نمایش گذاشته‌اند.»

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در انتهای پیام خود خاطرنشان کرده: «یک… دو… سه؛ یا بهتر است بنویسیم " بیست و سه "؛ این همان سال‌هایی است که هر بار به یادگار نوشتیم: " سوره " تا آسمانی شویم در هاله‌ای از نور، اما مهتاب گونه تا در این اندیشه‌ معنوی هنرمندانه " ماه " پسند شویم و ماه‌گون؛ " سوره ماه " از گام‌های نخستین آن در روزگاری دلنشین که سخت می‌آموختیم تا تجربه کنیم روزهای دل‌نشین‌تر را. دوستان سلام؛ چه دلتنگی شیرینی که هر بار با زلف یار در این آیین با صفا گره می‌خورد. پاینده باشید.»

جشنواره‌ منطقه‌ یک، از بیست و سومین سراسری تئاتر " سوره ماه " به میزبانی حوزه هنری استان اردبیل از امروز - شنبه، اول شهریورماه ۹۳ - آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. حسن دولت‌آبادی، محمدرضا الوند و آرش دادگر به عنوان اعضای هیئت داوران قضاوت آثار این جشنواره را برعهده خواهند داشت.

برگزیدگان جشنواره‌های پنج‌گانه‌ منطقه‌ای تئاتر " سوره‌ماه " در جشنواره‌ سراسری تئاتر " سوره ماه " که مهرماه در تهران برگزار می‌شود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز