خبرگزاری کار ایران

حسن دادشکر:

تئاتر مدارس را در سیاست‌گذاری‌های کلان مورد توجه قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۶۵

مسئولین نباید به بودجه‌هایی که به تئاتر در مدارس اختصاص پیدا می‌کند به عنوان هزینه‌های جاری نگاه کنند بلکه باید آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری که در آینده به نتیجه خواهد رسید؛ بنگرند.

حسن دادشکر از هنرمندان قدیمی تئاتر کودک و نوجوان؛ تأثیر تئاتر در باروری خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان را پراهمیت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، حسن دادشکر با اشاره به تأثیر تئاتر در باروری خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان، هنر نمایش را به عنوان یک هنر کهن و دیرینه بشری دانست و گفت: ‌ در تعلیم و تربیت نوین، تئاتر جایگاه ویژه‌ای دارد و امروزه در کشورهای مترقی دنیا از دوران مدرسه، کودکان و نوجوانان با این هنر آشنا می‌شوند و رشد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با تئاتر، آنها را با زندگی جمعی آشنا می‌کند و تأثیر فرد در جامعه را به آن‌ها آموزش می‌دهد ضمن اینکه این قشر را برای پذیرش مسئولیت در آینده آماده می‌کند، از خود گذشتگی و متکی بودن به جمع را به آن‌ها یادآور می‌شود.

این هنرمند با بیان اینکه باید در سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی سرمایه‌ای برای تئاتر در مدارس در نظر گرفته شود، عنوان کرد: مسئولین نباید به بودجه‌هایی که به تئاتر در مدارس اختصاص پیدا می‌کند به عنوان هزینه‌های جاری نگاه کنند بلکه باید آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری که در آینده به نتیجه خواهد رسید؛ بنگرند. من امیدوارم با توجه مسئولین به این امر بتوانیم در آینده شاهد نسلی با دیدگاه‌های پرورش یافته باشیم.

دادشکر ضمن گلایه از عدم برنامه‌ریزی منظم و طولانی مدت برای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: عدم برگزاری این جشنواره در یک استان، نداشتن دبیر ثابت و بهره نبردن از دست‌اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان در برگزاری این جشنواره از نقاط ضعف آن است.

او خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی که در طول جشنواره‌های برگزار شده چندان موفق نبوده و ما تأثیر عملی این کارگاه‌ها را در تئاتر حرفه ایمان کمتر مشاهده کرده‌ایم.

این هنرمند بهره مندی از تجارب دوره‌های پیشین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را پراهمیت دانست و گفت: امیدوارم برگزارکنندگان این دوره از جشنواره به کمیت و تعداد آثار شرکت کننده توجه کمتری داشته باشند و معیار آنها برای برگزاری این دوره کیفیت حرفه‌ای و تنوع نمایش‌های متقاضی برای هر سلیقه‌ای باشد.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز