خبرگزاری کار ایران

شبکه دوم سیما به حامیان جشنواره عروسکی پیوست؛

زارعان: شرایط ضبط و عرضه آثار برگزیده فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۵۷

در دیدار مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه دو با مرضیه برومند اعلام شد، در روزهای برگزاری جشنواره سه باکس گزارشی به اطلاع‌رسانی درباره این رویداد اختصاص خواهد داشت.

علی زارعان، مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه دوم سیما امروز چهارشنبه – پنجم شهریورماه – ضمن حضور در دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی با مرضیه برومند دیدار کرد و از برنامه‌ریزی‌ها برای پوشش رسانه‌ای موثر این رویداد فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زارعان به توافق‌های صورت گرفته میان علی دارابی، قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرضیه برومند، ‌ دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی خبر داد و گفت: سازمان صدا و سیما ضمن آنکه خود را موظف به حمایت از جشنواره احساس می‌کند، معتقد است خروجی این رویداد در نهایت به غنای محصولات فرهنگی از جمله تلویزیون کمک می‌کند.

او ادامه داد: باید باور داشته باشیم تمام هنرمندان حاضر در جشنواره تئاتر عروسکی احتمالا زمانی با تلویزیون همکاری خواهند کرد و حمایت امروز ما از این هنرمندان به نوعی حمایت از افراد و محصولاتی است که در آینده به سیما می‌آیند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره فرصت مناسبی برای بررسی آثار هنرمندان خلاق است، اظهار داشت: نمایش‌های عروسکی در طول سال امکان بروز و ظهور زیادی ندارند و تنها فرصت ما برای رسد توانایی هنرمندان این عرصه روزهایی است که جشنواره برگزار می‌شود. از سویی هر اندازه کمک کنیم بر تعداد مخاطبان این رویداد اضافه شود به عمق فرهنگی کشور کمک کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کودک و نوجوان ما در سنین خردسالی قدم به چنین فضاهایی بگذارد بخشی از شخصیت او با مفاهیم فرهنگی و هنری انس پیدا می‌کند و می‌توان امید داشت در آینده با فردی فرهنگی مواجه باشیم.

زارعان همچنین به تاثیرپذیری افراد در سنین کودکی اشاره کرد و گفت: یک کودک ۲۰ برابر بزرگسال از محیط تاثیر می‌پذیرد که به این معنی خواهد بود اگر ما در زمینه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های هنری به درستی عمل کنیم تاثیر ۲۰ برابری می‌گذاریم.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای همراهی و حمایت از جشنواره تئاتر عروسکی بخصوص خانم برومند بکار می‌گیریم تا همه حاضران احساس کنند تلویزیون در این مسیر کنار آن‌ها قرار دارد.

وی همچنین توضیحاتی درباره حمایت سیما از فعالیت گروه‌های عروسکی ارائه کرد و اظهار داشت: دو روال برای حمایت از جشنواره در نظر داریم؛ نخست تولید آثار عروسکی که وظیفه ذاتی سازمان است و دیگر بررسی نمایش‌های رسیده به دبیرخانه که می‌توانیم امکانی فراهم کنیم آثار برگزیده در شرایطی مناسب تصویربرداری و سپس به صورت جداگانه برای استفاده مخاطبان عرضه شوند.

زارعان در انتها درباره شیوه پوشش ‌رسانه‌ای مورد نظر گروه کودک و نوجوان شبکه دوم برای اطلاع‌رسانی مفید جشنواره گفت: برای جشنواره عروسکی در نظر داریم عصرها یک باکس دائم فراهم می‌کنیم که سنجد به طور زنده از جشنواره به کودکان گزارش دهد و در دو باکس جداگانه گزارش‌هایی تهیه می‌کنیم که از شبکه دو پخش می‌شود. همچنین از طریق زیرنویس هم اطلاعات را به مخاطب عرضه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز