خبرگزاری کار ایران

مدیریت شهرام نوشیر دردسر ساز شد؛

اعتراض هنرمندان تئاتر خیابانی به حسین طاهری

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۱۹

پس از اتمام مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعدادی از فعالان شناخته شده این عرصه به تصمیم‌های هئیت داوران و ادامه حضور شهرام نوشیر در دفتر تئاتر خیابانی اعتراض کردند.

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان روز گذشته - ۶ اردیبهشت ماه - در حالی با قدردانی از گروه‌های برگزیده به کار خود پایان داد که هنرمندان حاضر در این رویداد بابت آنچه عملکرد تخریبی شهرام نوشیر، مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی عنوان کردند، راهی جز اعتراض به حسین طاهری نیافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ هنرمندان تئاتر خیابانی نزدیک به دو سال است از اجرای عمومی آثار خود برای مخاطبان محروم هستند و شهرام نوشیر را مسئول تعطیلی‌ اجراها می‌دانند. چون نوشیر بود که بلافاصله پس از انتصاب به عنوان مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی زمان مدیرکلی قادر آشنا در دولت محمود احمدی‌نژاد، به دلیل آنچه کمبود بودجه عنوان شد از امضای قرارداد با هنرمندان سرباز زد.

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان روز گذشته به کار خود پایان داد اما برخلاف بسیاری مراسم مشابه، کار با اهدای جوایز به گروه‌ها به پایان نرسید و آغازی شد بر اعتراض هنرمندانی که اعتقاد داشتند شهرام نوشیر بر رای هیئت داوری اثر گذاشته و بی‌طرف نبوده است.

شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره شهروند لاهیجان همچنین به تصمیم هیئت داوری مبنی بر اینکه در هیچ یک از بخش‌های اعلام شده جایزه اول، دوم یا سوم وجود ندارد و بسنده کردن به تقدیر از گروه‌ها اعتراض داشتند. در این میان پیشنهاد یکی از داوران که به شرکت کنندگان اعلام کرد بهتر است برای آن‌ها در تهران کارگاه کارگردانی برگزار کند مانند بنزینی بر آتش عمل کرد.

این هنرمندان بلافاصله پس از اتمام جلسه بیرون سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تجمع کردند و در گرما و شرجی هوای این روزهای استان گیلان به انتظار خروج حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی نشستند.

محور گلایه‌های معترضان به شرح زیر است:

-انتخاب داورانی که به گفته معترضان سابقه عملی زیادی در اجرای نمایش‌های خیابانی در کارنامه ندارند.

-اثرگذاری مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی بر داوران پس از اتمام یکی از اجراها.

-کاهش رقم جوایز نقدی که طبق اعلام قبلی و در کمترین حالت باید ۷۰۰ هزارتومان پرداخت می‌شد اما به گفته هنرمندان با اعمال نفوذ افرادی در مراسم اختتامیه به ۶۰۰ هزارتومان تقلیل یافت.

-اعلام نشدن دلایل فنی کنار گذاشتن بعضی نمایش‌ها توسط هئیت داوران.

حسین طاهری در حالی که شهرام نوشیر او را همراهی می‌کرد به جمع معترضان آمد و ضمن رد پاره‌ای موارد مطرح شده و حمایت از نوشیر تاکید کرد مشکلات مالی هنرمندان تئاتر خیابانی چیزی جدا از دیگر گونه‌های نمایشی مانند آیینی سنتی و کودک و نوجوان نیست.

اما ادامه حضور شهرام نوشیر بر مسند دفتر تئاتر خیابانی یکی دیگر از موارد مورد نظر گروه‌های تئاتر خیابانی بود که مدیرکل هنرهای نمایشی معترضان را دعوت کرد نمایندگانی معرفی کنند تا درباره مشکلات گفتگو شود.

در این میان تعدادی از هنرمندان تئاتر خیابانی استان گیلان از حسین طاهری در خواست کردند که در همین جمع به صراحت عنوان کند آن‌ها کار خود را تعطیل کنند یا برای ادامه برنامه‌ای وجود دارد. این عده معتقد بودند با ادامه حضور شهرام نوشیر بر مسند تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی کاری از پیش نمی‌رود و این رویه باید تغییر کند. همچنین یکی از هنرمندان شناخته شده تئاتر خیابانی در انتها خطاب به مدیرکل تاکید کرد اگر مشکلات برطرف نشود بغض هنرمندان این عرصه در جشنواره تئاتر مریوان خواهد شکست.

جشنواره شهروند لاهیجان در دوره پنجم با اما و اگرهای فراوان به پایان رسید و در نهایت خستگی بر تن هنرمندان باقی ماند؛ اما باید دید اداره کل هنرهای نمایشی مسیر کج و ناهموار تئاتر خیابانی را برای جشنواره پیش رو هموار می‌کند یا خیر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز