خبرگزاری کار ایران

نظر رئیس کانون نمایشگران خیابانی درباره اعتراض هنرمندان در لاهیجان؛

کار نکردن همچنان در دستور است / شیوه دولت قبل را نمی‌پذیریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۷۱

با آغاز به کار دولت جدید چنین اتفاقاتی پذیرفتی نیست که موجب شد وقتی آقای مرادخانی مسئولیت را بر عهده گرفتند نامه‌ای خدمت ایشان بنویسیم و تاکید کنیم دیگر زمان آزمون و خطا نیست.

رئیس انجمن نمایشگران خیابانی خانه تئاتر دلیل اعتراض‌‌ هنرمندان به مدیرکل هنرهای نمایشی در جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان را ادامه روند دولت قبل در دفتر تئاتر خیابانی اداره کل می‌داند و معتقد است مسئولان بدون بودجه هم می‌توانند به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کنند که فعالان این عرصه آسوده‌ باشند اما به گفته او کار نکردن همچنان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سامان خلیلیان رئیس انجمن نمایشگران خیابانی خانه تئاتر با رد پاره‌ای نظرها که جناح‌ بندی‌ در مدیریت این حوزه را موجب به وجود آمدن تنش در جشنواره لاهیجان می‌داند اظهار داشت: من یا دیگر دوستان پیش از آنکه فعالیت‌های مدیریتی داشته باشیم با تئاتر خیابان آشنا بودیم و همچنان در این زمینه دست فعالیت داریم و دست به خلق و تولید می‌زنیم. بنابراین گزینه اختلاف نظر مدیران درشیوه مدیریت در پیش آمدن چنین مسائلی مردود است اما آنچه مسلم به نظر می‌رسد این است که تئاتر خیابانی نباید به شکل موجود اداره شود.

او ادامه داد: تئاتر خیابانی را می‌توان بدون پول اداره کرد چون راه‌هایی برای قرارداد بستن میان گروه‌های تئاتر خیابانی و نهادها و سازمان‌های گوناگون وجود دارد تا گروه‌ها پیش از آنکه بودجه خاصی به اداره کل هنرهای نمایشی تزریق شود کار خود را پیش ببرد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: کاری که امروز شاهد هستیم در کانون تئاتر خیابانی صورت می‌پذیرد و شاید اعتبار مالی زیادی در اختیار نداشته باشد اما از عنوان خانه تئاتر بهره می‌گیریم و با استفاده از اعتبار کاری برنامه اجرای گروه‌ها را تنظیم می‌کنیم.

به مدیرکل هنرهای نمایشی گفتم وضعیت بحرانی است

عضو هیئت مدیره انجمن نمایشگران خیابانی با بیان اینکه یک هفته پیش از برگزاری جشنواره تئاتر لاهیجان مشکلات را به مدیرکل هنرهای نمایشی گوشزد کرده است گفت: هفته قبل با آقای طاهری عین این عبارت را گفتم که «وضعیت تئاتر خیابانی بحرانی است» اما ایشان بیان کردند که شهرام نوشیر برنامه‌های خوبی برای گروه‌ها دارد و من در پاسخ گفتم برنامه خوب در شرایط موجود به درد ما نمی‌خورد، بلکه به کار عملی با سرعت زیاد نیاز داریم که آقای طاهری تاکید کرد نیازمند پول هستیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: چطور من می‌توانم با استفاده از عنوان حقوقی خانه تئاتر برای بچه‌ها تلاش کنم و از نهادهای مختلف بودجه بگیرم اما شمایی که متولی امر هستید و زیر نام اداره کل هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنید یک سال است که به همراه مدیر دفتر تئاتر خیابانی‌تان دست روی دست گذاشته‌اید تا شاهد باشید که هنرهای خیابانی همچنان بیکار هستند.

وی افزود: مدیر باید تا زمانی که در بحران قرار دارد خود را نشان دهد اینکه صبر کنیم پول به ما بدهند و بین گروه‌ها تقسیم کنیم که مدیریت نیست. هر کسی می‌تواند به نسبت گروه‌ها و هنرمندان بودجه را قسمت کند.

این هنرمند تئاتر خیابانی با بیان اینکه وقتی فردی عنوان مدیر را یدک می‌کشد باید تمام تلاش خود را برای بهبودی اوضاع انجام دهد اظهار داشت: اگر من سامان خلیلیان گفته بودم می‌خواهم مدیر باشم می‌توانستیم بگوییم تمام اعتراض رسانه‌ها و هنرمندان به ادامه حضور شهرام نوشیر و شیوه مدیریت کنونی اداره کل هنرهای نمایشی شانتاژ است در صورتی که اصلا اینطور نیست و تمام دغدغه ذهنی من معطوف به جایگاه و منزلت بچه‌های این رشته است.

او با بیان اینکه جایگاه تئاتر خیابانی در میان اعضای هیات مدیره خانه تئاتر نیز ارتقا یافته تصریح کرد: تمام اینها به پاس اعتماد هنرمندان و سپردن مسئولیت به من است و اگر در این مسئولیت نباشم کار هنری خودم را انجام می‌دهم. اما تا زمانی که مسئولیت دارم از تمام توان خود برای بهبودی وضعیت هنرمندان استفاده می‌کنم.

مدیر کانون تئاتر خیابانی در پاسخ به این سوال که چه عاملی را موجب پیشرفت نکردن امور می‌داند گفت: مجموعه مسئولانی که در یک گروه با یکدیگر همکاری می‌کنند باید همسو باشند. این همسویی در مدیریت‌های کلان و تابعه وجود ندارد که موجب دست روی دست گذاشتن، بی‌خیالی و از دست رفتن زمان شده است.

به آقای مرادخانی گفتیم زمان آزمون و خطا نیست / نوشیر چوب لای چرخ می‌گذارد

وی به مشکلات تئاتر خیابانی اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه آنچه طی این مدت اتفاق افتاده نشان می‌دهد که مدیرکل هنرهای نمایشی با برنامه‌ریز‌ی های دفتر تئاتر خیابانی همراه است. اما اگر در دوره قادر آشنا و دولت محمود احمدی‌نژاد بودیم انتظاری جز این نمی‌رفت اما با آغاز به کار دولت جدید چنین اتفاقاتی پذیرفتی نیست و همین عامل موجب شد وقتی آقای مرادخانی مسئولیت را بر عهده گرفتند نامه‌ای خدمت ایشان بنویسیم و تاکید کنیم این دوره زمان آزمون و خطا نیست.

خلیلیان با تاکید بر اینکه ما با شخص مشکل نداریم تصریح کرد: اعتراض هنرمندان تئاتر خیابانی از آنجا ناشی می‌شود که مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی چوب لای چرخ آنها می‌گذارد و حتی تا جایی پیش رفت که برگزاری جشنواره مریوان را تعطیل کند.

در همین زمان به دلیل نگرانی‌هایی که پیش آمد ما اعلام کردیم که بچه‌های تئاتر خیابانی چنین اجازه‌ای نمی‌دهند و هر طور شده چراغ این جشنواره روشن خواهد ماند.

وی با انتقاد از ادامه روند اداره امور به شیوه دولت قبل گفت: نوع مدیریت نشان می‌دهد کار نکردن‌ها در دستور کار است و معلوم نیست حقوقی که افراد دریافت می‌کنند بابت کدام کار به آنها پرداخت می‌شود. طی دو سال گذشته که تئاتر خیابانی تعطیل بوده چه کار مثبتی توسط بعضی انجام شده که بابت آن حقوق گرفته‌اند.

مدیر کانون تئاتر خیابانی خانه تئاتر در پایان اظهار داشت: هنگامی که مسائل به این شکل پیش می‌رود مشخص است که هنرمندان و مدیران با یکدیگر درگیر می‌شوند. این حاصل عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی است و بارها به آقایان اعلام شده که اگر پول ندارید، حداقل مدیر دفتر تئاتر خیابانی را وادار کنید فعال شود و از عنوان حقوقی اداره کل هنرهای نمایشی برای تعامل با سازمان‌ها بهره بگیرد؛ اما هیچگاه چنین اتفاقی نیفتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز