خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هنرهای نمایشی:

تلاش می‌کنیم جشنواره مریوان بدون تنش برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۵۹

سیداشرف طباطبایی که این روزها با منتقدان به ادامه حضور و شیوه عملکرد شهرام نوشیر در دفتر تئاتر خیابانی گفتگو می‌کند؛ معتقد است مشکلات تا برگزاری جشنواره مریوان برطرف خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی که ازسوی حسین طاهری؛ مامور گفتگو و شنیدن گلایه‌های فعالان تئاتر خیابانی شده تاکید کرد: تلاش اداره کل هنرهای نمایشی برطرف کردن کاستی‌ها و بازگرداندن آرامش به خانواده نمایشگران تئاتر خیابانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از بروز گلایه‌های جمعی از فعالان تئاتر خیابانی در پنجمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان؛ مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد معترضان می‌توانند با معرفی نماینده یا به صورت فردی مسائل را مطرح و درباره چگونگی برطرف شدن کاستی‌ها گفتگو کنند.

سید اشرف طباطبایی، مدیر انجمن نمایش که چند روزی است با فعالان تئاتر خیابانی گفتگو می‌کند؛ در همین ارتباط اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در جهت بهبود اوضاع خانواده تئاتر خیابانی گام برداریم و اگر تشنج و مسائل حاشیه‌ای وجود دارد؛ برطرف کنیم و به آرامش برسانیم. من معتقدم این دیدارها به برطرف شدن مسائل کمک می‌کند و ما به سویی حرکت می‌کنیم که در نهایت به نفع خانواده تئاتر خیابانی خواهد بود.

او برگزاری جلسه‌های مشترک با فعلان تئاتر خیابانی را موثر دانست و ادامه داد: البته هیچگاه نمی‌توانیم ادعا کنیم کلیه حواشی برطرف می‌شود و دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اما سعی ما این است گروه‌های فعال در عرصه تئاتر خیابانی، مدیران و مردمی که مخاطب این گونه نمایشی هستند؛ کار را در آرامش دنبال کنند.

مشاور مدیرکل هنرهای نمایشی همچنین در ارتباط با کاستی‌های مالی و احتمال برطرف شدن مشکلات پس از تامین اعتبارات بیشتر گفت: باتوجه به نویدهایی که در معاونت امور هنری مطرح است؛ به نظر می‌رسد شرایط تغییر خواهد کرد؛ اما درصد تغییرات به شرایط کلی کشور نیز بستگی دارد.

طباطبایی با بیان این نکته که بسیاری کارشناسان معتقدند در بدترین شرایط مالی انجمن نمایش از بدو تاسیس قرار داریم؛ خاطرنشان کرد: مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری تلاش می‌کنند از مجاری گوناگون فرهنگی و حتی ارگان‌های غیرمرتبط به حوزه فرهنگ منابعی برای بهبود شرایط جذب کنند تا مشکلات خانواده هنرهای نمایشی کاهش یابد.

مدیر انجمن نمایش در انتها درباره نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و ادامه گلایه‌ها گفت: دلیل برگزاری چنین جلسه‌هایی اصولا همین است که از بروز مشکلات بیشتر در آینده پیش‌گیری کنیم و اگر هنرمندان پیشنهاد یا گلایه‌ای دارند در فضایی دوستانه بشنویم و به تبادل نظر درباره چگونه برطرف شدن موارد اعتراض بپردازیم.

جمعی از فعالان تئاتر خیابانی، هفته گذشته و پس از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره شهروند لاهیجان در اعتراض به آنچه از سوی آن‌ها شیوه ضعیف و بعضا مخرب عملکرد شهرام نوشیر؛ مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی عنوان شد؛ اعتراض کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز