خبرگزاری کار ایران

وحید آقاپور، کارگردان نمایش «شن»:

جانبازان اعصاب و روان همچنان ناشناخته هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۴۴

آقاپور نمایش «شن» را با همراهی گروهی از بازیگران جوان در تالار انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌برد.

وحید آقاپور نمایش «شن» را با همراهی گروهی از بازیگران جوان در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقاپورکه به گفته خود مدتی است از کارگردانی نمایش فاصله گرفته؛ درباره همکاری برای اجرای نمایش «شن» گفت: نمایش‌نامه «شن» محصول برگزاری کارگاه آموزش نمایش‌نامه‌نویسی است که گروه جوان باران پیش‌تر برگزار کرده بود و سپس از من دعوت شد تا کارگاه بازیگری برگزار کنم که بر همین متن کار کردیم.

وی ادامه داد: کار را از اوایل تیرماه با این گروه که چهارسالی است در عرصه نمایش فعالیت می‌کند؛ آغاز کردیم و در نهایت به اجرایی رسیدیم که روز ۲۱ شهریورماه روی صحنه می‌رود.

بازیگر نمایش «دعوت به مراسم مچ‌گیری» همکاری با این گروه جوان را لذتبخش دانست و اظهار داشت: کار با این گروه سنی که شاید بیشتر از ۲۵ سال نداشته باشد؛ تجربه بسیار خوبی بود. همه بچه‌ها با دقت مسائل مطرح شده را رعایت کردند و در نهایت هم کار به صحنه می‌رود.

این هنرمند؛ فضای نمایش را مردانه توصیف کرد و افزود: مکان اصلی نمایش در یک آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان می‌گذرد که به دلیل پاره‌ای حساسیت‌ها یکی از ناشناخته‌ترین زمینه‌های شناختی ما درباره جانبازان محسوب می‌شود و امکان نزدیک شدن به آن‌ها همواره کم بوده است.

بازیگر نمایش «مخاطب خاص» با بیان اینکه برای نگارش نمایش‌نامه «شن» بازدیدهایی از تعدادی آسایش‌گاه‌ و جانبازان صورت گرفته است؛ عنوان کرد: سعی کردیم از کلیشه‌های رایج در این عرصه دوری کنیم؛ ضمن اینکه تمهیداتی در نظر گرفتیم تا جذابیت‌های نمایش برای مخاطب کم نشود و علاقه‌مند باشد کار را تا انتها دنبال کند.

آقاپور؛ تولید در پایان خلق این نمایش را برپایه نگاه موشکافانه و دانش بنیاد به مسائل جانبازان اعصاب و روان عنوان کرد و درباره داستان «شن» گفت: علیرضا و رسول دو دوست و هم ‌رزم در دوران دفاع مقدس هستند که شبی برای عملیات از یکدیگر جدا می‌شوند. این ماجرا تا بعد از اتمام جنگ ادامه پیدا می‌کند و علیرضا متوجه می‌شود رسول در یک آسایشگاه اعصاب و روان بستری است. رسول حافظه‌اش را از دست داده و دیگر خود را به خاطر نمی‌آورد اما…

علی‌اکبر احمد آخوندی، محمدرضا ارکان، مرتضی اسلامی، مسعود پورکاظمی، محمدعماد شادباش، محمد کریمی‌پور، علیرضا لطفی، سید حامد هاشمی به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «شن» از ۲۱ شهریور ساعت ۱۸ در تالار انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز