خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد به جشنواره تئاتر عروسکی پیام داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۹۲

نقطة امیدبخش، عرصه و فرصت متعالی و منزّه هنر است که حرف انسان‌ساز خود را با عمیق‌ترین لایه‌های معنوی و در ساده‌ترین امّا رساترین شیوه و ابزار به گوش تشنگانش می‌رساند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرضیه برومند، دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک به بهانه آغاز این رویداد هنری از فردا شنبه - ۲۲ شهریورماه - پیام‌های جداگانه‌ای منتشر کردند.

به گزارش ایلنا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک پیام داد؛ در متن این پیام آمده است:

" هنر، همواره پرده‌د‌ار راز و تجلّی‌گاه نیاز بوده است؛ نیاز بشر به بازشناسی خویش و پیوستگی با جاودانگی و خدای خویش.

رمز تداوم این نیاز در نسل‌های متوالی انسان، جستجوی والاترین نعمتِ سعادت‌بخش، یعنی طمأنینه قلبی، آرامش‌خاطر و بهجت باطن است؛ به‌ویژه در دنیایی که جای‌جای جغرافیای آن، کویرستانی از خشونت، پلشتی، ریاکاری و دوری از بخشش، صلح و مهرورزی شده است و تلخ‌تر آنکه این جفا به نام دین و پروردگار و به دست متظاهرین به خداپرستی و رستگاری بر آیین آدمیّت می‌رود.

امّا در این میان، نقطة امیدبخش، عرصه و فرصت متعالی و منزّه هنر است که حرف انسان‌ساز خود را با عمیق‌ترین لایه‌های معنوی و در ساده‌ترین امّا رساترین شیوه و ابزار به گوش تشنگانش می‌رساند.

در این دنیای متنوّع هنری، پیکرک‌ها و عروسک‌ها، باصفاترین و ساده‌ترین روایت‌ها را از آن خود کرده‌اند. اینها به اندازه گستردگی و نفوذ همین صفا و سادگی و به پشتوانة چندهزارساله و پیشینة گرانقدر مقبولیت و صمیمیتِ مضامین مردمی و دستان پر مهر آفرینشگران‌ِشان، از توانمندی انتقال گمشده‌های فطری آدمی، بی‌هیچ نیازی به امتیازات نژادی، زبانی، سیاسی، وساطت‌های زمینی و زمانی برخوردارند؛ درست به مثابة‌ همان دنیای لطیف و پاکیزة کودکان و نوجوانان.

از این منظر و با توجه به گستره و عمق نفوذ نمایش عروسکی، «پانزدهمین جشنوارة بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک»، فرصتی نجیب و صمیمانه برای یافتن اشتراکات فرهنگی، بسط معنویّت و زلالی در روزگار معاصر با تکیه بر ظرفیت‌های وسیع فرهنگ و هنر ملّی خواهد بود.

این فرصت را قدر می‌دانم و توفیق تمامی آفرینشگران و تلاشگران ارجمند این صحنه و حاضران در صحن این رویداد ارزشمند هنری را آرزومندم. "

مرضیه برومند– دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک، نیز به مناسبت شروع این جشنواره، پیامی منتشر کرد:

" در آستانه پانزدهمین جشن بزرگ عروسک ها، سپاس‌گزاری می‌کنم از همه‌ی عروسک‌های دستکشی، میله‌ای، سایه و نخی… از همه‌ی عروسک‌های پارچه‌ای، کاغذی، چوبی و بازیافتی که بی‌هیچ چشم داشت و منتی ماه‌هاست در دستان نجیب و پراحساس نمایشگران عروسکی در تلاش و تکاپوی برگزاری یک جشن باشکوه اند…

دوستداران عروسک ها…

به جشن ما خوش آمدید… "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز