خبرگزاری کار ایران

به همت انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر؛

نکوداشت حمید امجد و یونس شکرخواه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۳۸

سیزدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر، پنجشنبه ۳ مهر در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. اعضای این انجمن؛ اسامی نامزدهای سیزدهمین مسابقه سالیانه مطبوعاتی خود را منتشر کردند.

سیزدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این گردهمایی سالانه، اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر، برنامه‌هایی چون: نکوداشت حمید امجد(استاد تئاتر) و یونس شکرخواه(استاد ارتباطات)، معرفی سه نمایش برگزیده سال ۹۲ از نگاه اعضای انجمن، معرفی گروه تئاتری برگزیده سال ۹۲، معرفی خبرنگار و عضو فعال انجمن، تقدیر از برنامه‌های تئاتری برگزیده در دو حوزه رادیو و تلویزیون، معرفی نفرات برگزیده سیزدهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن و…تدارک دیده‌اند.

این جشن با حمایت موسسه سینماشهر، شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، تالار ایوان شمس و مرکز موسیقی بتهوون در ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه ۳ مهر۹۳ با حضور فعالان صحنه و رسانه برگزار می‌شود.

بیانیه داوران

متن بیانیه هیات داوران سیزدهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر به شرح زیر است:

به‌نام خدا

تئاتر بر صحنه زاده می‌شود، در حضور تماشاگر رشد می‌کند و بقای خود را پس از ترک صحنه در رسانه ادامه می‌دهد. رسانه قادر است حس‌ها، عاطفه‌ها و اندیشه‌های جاری در جان نمایش را به فهمی تازه و خاطره‌ای ماندگار برای تماشاگر بدل سازد.

رسانه، سویه سحرانگیز نمایش را از سالنی با ظرفیتی محدود به گستره‌بی مرز جامعه می‌کشاند و آن را از واقعه‌ای در صحنه نمایش به اتفاقی دراماتیک در صحن جامعه تبدیل می‌کند و شرایط اجتماعی هنر نمایش را نیز دستخوش بالندگی می‌سازد.

این روزها که از یک سو، هنر تئاتر، گفتمان‌های تازه‌ای را تجربه می‌کند و از سوی دیگر، برخی سوداگران از درون، پیکر شریف تئاتراجتماعی ایران را به باد تازیانه گرفته‌اند، منتقدان و نویسندگان تئاتر می‌توانند در فراسوی نیک و بد سودای نمایش، تکاپوی تاریخی خود را برای کشف رگه‌های زرین از ژرفای این هنر شریف به کار گیرند و به تعمیق، بالندگی، تکریم و تاثیر اجتماعی آن دست یازند.

هیات داوران سیزدهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر، ضمن تقدیر از تمامی شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف، به ویژه آثاری در بخش‌های گفت‌و‌گو، مقاله پژوهشی، گزارش و عکس که کیفیت حرفه‌ای مناسبی داشته‌اند، چنین می‌پندارد که:
۱. تاثیر شگفت‌انگیز روزنامه‌نگاری امروز مرهون مولفه‌هایی است همچون کشف، نوآوری، اندیشمندی، ایده‌پردازی، زبان پویا، گریز از کلیشه‌ها، ساختار اندیشیده شده، و فرم تازه در روایت و لحن؛ به نظر می‌رسد دستیابی به رویکرد عمیقا متاثر از این مولفه‌ها، می‌باید به دغدغه‌ی اصلی روزنامه‌نگاری تئاتری ما بدل شود.
۲. یادداشت‌های ما، نیازمند موجزنویسی، گویانویسی و پرداختن به ایده‌های نو و مشخص است. در بسیاری از آثار ارائه شده، ساختار و شکل یادداشت، به قالب‌های دیگری همچون مقاله و گزارش نزدیک شده‌اند.
۳. مقاله‌های ژورنالیستی، گاهی دچار اطاله کلام شده‌اند و به خوبی از ایده مرکزی اثر صیانت نکرده‌اند. به همین روی، انسجام مرکزی اثر از میان رفته و نوشته با کاستی‌هایی همراه شده‌است.
۴. در نقدهای رسیده، انگاره‌های تازه نقدنویسی کمتر مورد توجه قرار گرفته و از همین روی، گاهی آثار ارائه شده اسیر کلیشه‌ها شده اند و گاهی گرفتار شباهت‌ها. آنچنان که کمتر اثری با تاویل‌های تازه و کشف معناهای پنهان به یاری خواننده و تماشاگر می‌آید.
هیات داوران، امیدوارانه و واقع‌بینانه بر این باور است رگه‌های درخشانی که در برخی از آثار نمایان است چشم‌انداز روشن و شکوفاتری را برای آینده‌ی روزنامه‌نگاری تئاتر ایران نوید می‌دهد.

با احترام؛ فریدون عموزاده خلیلی / خسرو رستمی / رامتین شهبازی

نامزدهای سیزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر

هیات داوران سیزدهمین مسابقه سالیانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر متشکل از: رامتین شهبازی، فریدون عموزاده خلیلی و دکتر خسرو رستمی با همراهی رضا معطریان و سیامک زمردی مطلق(به عنوان مشاوران این هیات در بخش عکس) اسامی نامزدهای بخش های مختلف این مسابقه را به شرح زیر معرفی کردند:

بخش عکس: " صنم تفکری "، " مهسا صفاری پور " و " نادر بهرامی "
بخش یادداشت: " محدثه واعظی پور " از روزنامه بهار، " امین عظیمی " از سایت شخصی و " کاظم هژیر آزاد " از کتاب هفته
بخش نقد: " هومن نجفیان " از ماهنامه سینماتئاتر، " فروغ سجادی " از سایت ایران تئاتر و " سولماز غلامی " از ماهنامه نمایش
بخش مقاله پژوهشی: " رضا کوچک زاده " از فصلنامه هنرهای نمایشی، " مجید کیانیان " و " محمد جعفر یوسفیان کناری " از دو ماهنامه جستارهای زبانی و " منوچهر اکبرلو " از فصلنامه هنرهای نمایشی
بخش مقاله ژورنالیستی: " نگار نادری " از هفته نامه امید جوان، " سید جواد اشکذری " از سایت مشهد تئاتر و " منوچهر اکبرلو " از ماهنامه نمایش
بخش گفت و گو: " امین عظیمی " از روزنامه شرق، " فرزانه ابراهیم زاده " از روزنامه شرق و " رضا آشفته " از کتاب کانون کارگردانان
بخش گزارش: " فرزانه ابراهیم زاده " از روزنامه شرق، " جواد عاطفه " از کتاب کانون کارگردانان و " سعید محبی " از ماهنامه نمایش.

نفرات برگزیده این مسابقه در سیزدهمین مراسم سالیانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر که سوم مهر سالجاری در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد، معرفی و تقدیر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز